sobota 28. března 2015

DOBŘE JÍST, LÉPE SE CÍTIT

Dobře jíst, lépe se cítit - Jak na to
Rodriguezová Judith


Nakladatel: Metafora
Počet stran: 144
Rok a měsíc vydání: 02/2015

Anotace: 200 osvědčených tipů, jak se správně stravovat pro zdraví a pohodu. Jídlem ke zdraví a štíhlé postavě. Děsíte se slova dieta? S námi se ovšem bát nemusíte. To, co vám nabízíme, je veselá, zdravá a účinná dieta-nedieta. Poradíme vám, jak správně jíst, jak si vylepšit zdraví a jak zhubnout a dosaženou váhu si udržet. Renomovaná dietoložka dr. Judith Rodriguezová napsala tuto knihu za pomoci týmu odborníků a nechce po vás nic těžkého. Žádné převratné změny, žádná přísná pravidla, která byste nedokázali dodržet. Povede vás jen po malých krůčcích, které snadno zařadíte do života. To je klíč k ideální váze a skvělé kondici. Kniha je rozdělena do pěti částí, z nichž každá je zaměřená na některou z oblastí každodenního života. Dozvíte se, jak se stravovat a jak vařit doma, jak správně nakupovat, co si dát v restauraci nebo na večírku, jak si sestavit jídelníček a jaká strava se hodí pro speciální případy – co je dobré pro sportovce, co pro ženy, muže a děti, co je vhodné pro některé nemoci.

Když jsem se dostala k této knize, bála jsem se, že to bude jen klasická další - nejezte a hodně cvičte knížka a bude vám hej. Jasně, sice je to pravda a v podstatě všechno důležité, ale byla jsem překvapená, že mi tohle dílko dalo o moc víc. 

Pokud něco, tak musím především vyzdvihnout naprosto nádherné grafické provedení. Kniha je plná grafů, tabulek, koláčových výřezů, ale především obrázků. A to jak jídla, tak nádobí, příprav, postupů, salátů, masa, nákupů. Vhodně se mění i fonty písma, barvy, velikosti a celkově se do toho vážně dobře dívá.

Co se informací týká, nevěřím všemu, co se v podobných knížkách píše, to říkám předem. Většinou spíše tak listuji a co mě zaujme, do toho se začtu a vytahuji si informace, které si upravím podle svého a pak je můžu použít. Tady mě překvapilo, na kolik informací jsem narazila a mohla je použít, aniž by je nějak významně přetvářela k obrazu svému. Dokonce se autorka trefila i do několika otázek, které mi už dlouho vrtali hlavou, jako jak vařit pro jednoho nebo jak se zdravě stravovat na veřejnosti a neposlouchat "Boha jeho co ty zas držíš za dietu?". Za to velké plus.

Na knize se podílelo 12 odborníků, v úvodu jsou jejich fotky a životopisy a docela mi to dává záruku jakési kvality. Je jasné, že nebudou psát co se komu z nic nepovedlo, spíše naopak, kde uspěli, ale tím, že jsem s knihou celkově byla spokojená, tohle mi dalo závěrečnou tečku.

Co je super, že tohle není klasická dietní knížka, spíše se zajímá o stravování a zdravý životní styl celkově. Čeká nás pět hlavních kapitol. V bodech níže uvedu vždy shrnutí, či jakýsi přehled, čeho se dočkáme.

1 Doma:
  • snídaně, obědy, večeře, vaříme pro jednoho, pro skupinu, pohyb
2 Jdeme nakupovat:
  •  na co si dát pozor při nákupu masa, ovoce, zeleniny, tuků ...
3 Chodíme do restaurací a na večírky:
  • jak jíst zdravě vždy a všude a přitom tím neotravovat své okolí
4 Diety a stravovací plány:
  •  půst, syrová strava, veganství, dash dieta, paleo,
5 Speciální zdravotní požadavky:
  • výživa pro muže, ženy, děti, sportovce, alergie, cukrovka, vysoký krevní tlak, lepek

Hodně se mi líbí, jak už jsem předeslala v úvodu, kapitola 3 a mile mě překvapila kapitola 5. Prostě a jednoduše, u mě má celá tahle edice nakladatelství Metafora úspěch. Sice nemám v plánu zkoušet Háčkování a Pletení, protože já a ruční práce ne-e, ale jako další můžete čekat recenzi na Přírodní kosmetiku, protože pokud to bude tak dobré, jako Dobře jíst, lépe se cítit, nebojím se, že bych nebyla spokojená.

Následuje nálož fotek, máte čas? :)






libo-li donutek?


Žádné komentáře:

Okomentovat