čtvrtek 5. března 2015

ZÁPISKY JEDNÉ KNIHKUPKYNĚ

Máme tu novou rubriku, nejdříve něco málo k názvu. Na minimálně třech blozích jsem viděla "zápisky jedné knihovnice", protože hodně z nás/vás knihomolů studuje nějaký literární/jazykový/knihovnický obor. Všichni asi víte, že i já pracuji s knihami a psali jste mi o nějaké mé denní postřehy, perličky, co jsem dělala, co mě pobaví, upoutá apod.. A když jsem přemýšlela nad názvem, chtěla jsem něco originálního, co zní v uších a uznejte, že slovo knihkupkyně vážně stojí za to. Takže tohle jsou mé zápisky týkající se práce v knihkupectví. 


Styděli jste se někdy za to, co kupujete? 

Dlouho jsem tu nebyla se zápisky a protože mě dneska napadlo téma, musela jsem ho hned hodit na papír (do počítače), takže tady ho máte.

Styděli jste se někdy za to, co kupujete? Poslali jste pro knížku radši někoho jiného? A nebo jste použili nejčastější hlášku ever "To není pro mě", aniž by se vás na to někdo ptal? Přiznejte se!

Poslední dobou jsem to hodně zažívala u Padesáti odstínů šedi. Tím, jak se film dostal do kina, zvedl opět prodejnost knížek, ale ne každému je to sympatické. "To je pro kamarádku. To mám pro maminku. Nemohla byste mi doporučit? Hmmm tak třeba ty Odstíny." Jasně, když přijde holčička s tatínkem, asi jim věřím, že celou sadu kupují mamince, ale když přijde slečna mého věku a aniž bych se jí na něco ptala, má hroznou potřebu povědět mi, jaká je to hrůza a že to samozřejmě nemá pro sebe (nehledě na to, že zná všechny jména z jedničky a zmíní se, že "jak to teda asi v tý dvojce dopadne...")

U čeho se to stává také často, je Láďa Hruška či fotbalisty (Zlatan apod.) "Dejte mi jednoho toho vařícího blbce". Jojo je váš. Kolem Valentýna se prodávali Erotické masáže a Výbušný sex. Taky pro "Bůh ví koho..." Milion řečí kolem, kecičky a rečičky... Mě to nezajímá, já jen chci, abyste mi to zaplatili ;)

Neříkám, že to poznám vždycky, ale jsou situace, kdy vám je to předem jasné. A přiznám se, že i já jsem kupovala knížku pro "kamarádku", i když je to tedy už roky zpátky. Co vy, styděli jste se někdy za svůj nákup a svedli ho na někoho jiného? Pochlubte se ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat