pondělí 5. října 2015

RC: PRVNÍ

První
Cassová Kiera

Nakladatel: CooBoo
Série: Selekce (3.díl)
Rok a měsíc vydání: 2015/09
Počet stran: 312

Anotace: Nastal čas korunovat vítězku! Když byla America vybrána do Selekce ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.

A je to tady, závěr výběrové trilogie, kdy si Maxon vybírá jednu z pětatřiceti dívek, po druhé díle tedy už jen ze čtyř a na konci této knihy se máme dostat k jedné. Ze dvojky to bylo rozehráno tak, že jsme nevěděli, zda-li Americe držet palce, aby si ji princ vybral, zda ho vlastně chce a zda zvládne život v paláci, či jestli skončí s Aspenem a navrátí se domů. Takže nás čekalo hodně překvapení a závěrečné rozuzlení.

Nerozhodnost Americy z Elity, která nás všechny tak moc deptala (chci ho, nechci ho, chce mě, nechci ho, nechce mě, chci ho, bla bla bla) tu trochu opadla, jde si více za svým, i když tedy o tom spíš mluví, než koná, což mě občas mátlo, že vehementně něco tvrdí, ale když dojde na věc, chová se téměř opačně a nehne prstem.

Je tu docela těžké rozhodnout se ohledně týmu Maxon a týmu Aspen, protože oba mají něco do sebe, samozřejmě mají oba i něco proti a do toho co si přeje naše hlavní hrdinka (nebo co si nepřeje), nebudu lhát, chvílemi jsem se ztrácela v jednoznačnosti toho, co nám chce vlastně K. Cassová sdělit, ale možná i to byl její účel.

Ale krásné šaty zůstávají, palácové radovánky nás provází i nadále, Mer je stále jiná a jedinečná, nikdy nedělá nic jako ostatní, ve všech úkolech se (často omylem) odliší. To se mi líbilo, ozvláštnilo to příběh, kdykoli vyhlásili nějaký úkol, hned jsem přemýšlela, co ta holka zase provede.

Celkově se mi trojka líbila víc, než předchozí díl. I situace s rebely se posunula v reálné rovině, tak jsem byla ráda, že to autorka zbytečně nezamotala. Bála jsem se amerického happy endu, ale i když byl trochu americký, nebylo to až tak klišoidní, jak jsem byla přesvědčená, že nás závěr série čeká, tak mě to milo potěšilo. A nesmím zapomenout, nádherná, krásná obálka.

Žádné komentáře:

Okomentovat