čtvrtek 20. července 2017

ZNÁMÍ A PROVĚŘENÍ AUTOŘI, PRVNÍ POLOLETÍ V MOBĚ

Někdy nevěříte knížce, protože neznáte autora, někdy knížce věříte, protože vyšla pod nakladatelem, který je určitou zárukou kvality. A někdy se to sejde, že máte oba tyto body v plusu a to se pak čte jedna radost. 

Kobra
Deon Meyer

Nakladatel: Moba
Série: Benny Griessel (4.díl)
Rok a měsíc vydání: 2017/03
Počet stran: 384

Anotace: Krveprolití v penzionu poblíž Franschhoeku musí mít na svědomí profesionální vrah – tři oběti, tři přesné zásahy do hlavy. Nevysvětlitelná rytina plivající kobry a zběsilý mediální kolotoč nejsou to jediné, co Bennyho Griessela od Jestřábů hodně zneklidňuje. To poslední, co teď potřebuje, jsou problémy. Touha sáhnout opět po láhvi ho nutí lhát kolegům i svému sponzorovi u Anonymních alkoholiků. A stěhování k Alexe byla chyba. Velká chyba.

U Meyera jsem četla jenom 13 hodin, ostatní knížky nebyla ta čest, ale i ta jedna stačila, abych věděla, že od něj si něco přečtu znova. Tím spíš, když jde o sérii se stejným hlavním hrdinou, tak by se měl držet stejného stylu. Toho starouše (hlavního hrdinu Bennyho, vlastně nevím, kolik je Meyerovi :-D) mám fakt ráda. Je to mrzout, je samotář, je vlastně v dost věcech, jako já a asi proto se mi hlavně líbí. Knížka napínavá, okousaný nehty, ale jinak v pohodě. Jestli mi někdy vyjde čas, ráda bych si přečetla i zbývající v sérii.

Karambol
Hakan Nesser

Nakladatel: Moba
Série: Komisař Van Veeteren (7.díl)
Rok a měsíc vydání: 2017/03
Počet stran: 256

Anotace: Probudil se a nejprve cítil nezměrnou úlevu. Ta trvala tři vteřiny, pak pochopil, že to nebyl zlý sen. Že to byla skutečnost. Ten hustý liják, náhlé trhnutí volantem, kluzká krajnice, to vše byla skutečnost. Tíha chlapcova těla v jeho náručí i krev, která mu kapala z kapuce. Opilý řidič usmrtí malého chlapce. Pod rouškou tmy a deště z místa nehody uprchne. Tragédie mu však zcela převrací život: zabředá čím dál hlouběji do tíživého, ďábelského dilematu. A komisař Van Veeteren z krimi nálky v Maardamu stojí před případem, který má svou vlastní, zvrácenou logiku, v němž se vše zdá být předurčené, avšak nepředvídatelné…

Tohoto autora si pamatuji především od Ženy s mateřským znaménkem. Opět nestíhám celou sérii, tohle je sedmý díl, ale je to něco, co utkvěje. Taky díky obálkám. Jsou povedené a ladí k sobě. Co bychom to byli za knihomoly, kdyby nám neladily knížky, co? Je to klasická detektivka, trochu mě mrzí, že docela jednohubka, kdyby Hakan Nesser napsal něco na 500 stran a ne na 250, vůbec by to nevadilo. Už podle obálky (a anotace) - jde o autonehodu, já a řízení, na ujíždění od nehod jsem docela citlivá, takže tím jsem se zasekla hned zkraje a noční můry na hodně dlouho. Ale je to napínavé, odsýpá to, vše se dozvíme v pravou chvíli, spokojenost.
Ztracené děti
Linda Castillo

Nakladatel: Moba
Série: Případy Kate Burkholderové (4.díl)
Rok a měsíc vydání: 2017/03
Počet stran: 320

Anotace: Kate Burkholderová, policejní náčelnice v ohijském městečku Painters Mill, pomáhá kriminalistům při hledání zmizelých amišských děvčat. Jenže scházejí jakékoliv indicie, starosvětská komunita Amišů je skoupá na informace a situace se ještě zhorší, když je jedna z pohřešovaných nalezena mrtvá. Navíc přichází i citelná rána pro Kate – další nezvěstnou osobou je člověk, který jí byl velmi blízký, a ona najednou ztrácí schopnost držet si od případu odstup. A pak, pak narazí na stopu na tom nejnepravděpodobnějším místě.

Linda Castillo je drsoňka, podle mě to není žena, ty její vraždy a hrdinové jsou takoví sadomasáci, že se mi občas dělá ouzko, ale její knížku nemůžu nikdy vynechat. Znám ji od Modlitby za mlčení, čímž vlastně odporuji předchozímu sdělení, že si od ní nenechám nic ujít, když mi dvě knížky utekly, ale oukej, pochopili jsme se, že. Amišům nerozumím a tohle téma pro mě bude vždycky trochu záhadou, tím líp, že se tomu hrdinka Kate opět věnuje. Thriller jako vyšitej, bomba.

Manžel nikdy nespí
Alena Jakoubková

Nakladatel: Moba
Rok a měsíc vydání: 2017/04
Počet stran: 232

Anotace: Nešťastně vdaná žena doma trpí. Despotický manžel ji drží zkrátka, nedůvěřuje jí, nedává jí peníze na domácnost. Žijí na samotě, a tak je její každodenní náplní starost o hospodářství a péče o dům. Jednoho dne však v lese potká houbaře a začne si s ním románek. Také on je ženatý, a tak jsou nuceni se scházet tajně. Ale manžel neustále bdí na stráži. Z nevěry ji pro vlastní nadutost nepodezírá, ale nedopřává jí ani kapku volnosti.

Alena Jakoubková je česká spisovatelka, což jste asi poznali podle jména, ale tím chci říct, že já kolikrát českým autorům moc nevěřím. Tím spíš, když se mi takhle nelíbí obálka. Naprosto všechny a tím myslím v-š-e-c-h-n-y její knížky, mají na přebalu ženu, většinou si kouše nehet nebo olizuje prst nebo přehazuje vlasy a krom asi tří jsou to blondýny. No já nevím, ale tohle na mě ne. Ale znáte to, i na vás to občas přijde a máte chuť na jednoduchou oddechovku pro ženy. Takovou trošku stupiditku, v dobrém slova smyslu, a pak sáhnete po někom, od koho jste už něco četli (ale kecala bych co, podle názvu si nevzpomenu a prohledávat anotace na netu asi nemá smysl, prostě si musíte vystačit s tím že jsem něco četla). A protože podle anotace tahle vypadala dobře, sáhla jsem po ní i mimo moji obvyklou komfortní čtecí zónu. A dostalo se mi, co jsem čekala. Milé, oddechové, vtipné, románek, až budu mít zase náladu, vím kde hledat další.

Střepy
Michael Robotham

Nakladatel: Moba
Rok a měsíc vydání: 2017/04
Počet stran: 568

Anotace: Zvuk, kdy se láme mysl, zvuk, který vzpomínky roztříští na střepy a propojí minulost s přítomností – tehdy vymizí všechna naděje. Slyšela jej i Christine Wheelerová, sebevražedkyně z Cliftonského mostu, než její tělo dopadlo na vodní hladinu? Psycholog Joseph O’Loughlin netuší, že ženinou smrtí nic nekončí, ale teprve začíná. Shodou okolností je vtažen do spletitého případu, který nemůže a ani nechce nechat být. V sázce však tentokrát není jen jeho zdraví, ale celý jeho svět se ocitá v ohrožení. Ještě jeden další krok, a už nebude cesty zpět.

Od autora tohle byla moje první knížka, takže to není, co se mě týče, až tak prověřený autor, ale nečetla jsem na něj snad žádnou negativní recenzi, takže tohle byla jasná volba. Kdybych měla najít jedlo slovo, co to vystihne, bylo by to - zamotané. Ale ne, že bych se ztrácela, byl to prostě super spletitý příběh, který mi sedl na hodně způsobů. Ale vysvětluje se to těžko, abych neprozradila moc, ani málo. Takové to, kdy řeknete, hele radši si to přečti, takže si to radši přečtěte sami ;)

Stírací losy
Kerstin Ekmanová

Nakladatel: Moba
Rok a měsíc vydání: 2017/06
Počet stran: 448

Anotace: Ingefrid vyráží do malé vsi jménem Černá Voda, která leží u temného jezera obklopena nekonečnými lesy. Musí zde vyřídit dědictví po matce Myrten, kterou nikdy nepoznala, neboť ji vychovávali pěstouni. Na čas přijímá místo zdejší farářky a pouští se do pátrání po matčině i své vlastní minulosti. Do ruky se jí díky Myrtenině ošetřovatelce Risten dostává pár starých dopisů i zažloutlých fotografií, a na světlo světa tak vyplouvají dávno zasuté události, tajemství, bolestivé ztráty…

Tato autorka není známá, ve slova smyslu bestselleru a provaření, ale já jsem o ní už jednou psala (knížka Pramen, vyhledávač je nahoře v rohu). A když jsem si ji googlila, docela bych si přečetla ještě její knížku Vlčí kůže, taky vyšla u Moby v roce 2015. Všechny mají podobnou obálku, tak od toho čekám podobnou atmosféru. Temnou a tajemnou. A to je to, co chci :) Zase les a voda. Sice se budu zase bát jezdit na chalupu, ale i tak vám to doporučím. Knížek s tématem někdo umře, někdo přijede řešit dědictví, něco najde, tajemství, bla bla, je sice hodně, ale tahle nezapadne, u mě určitě ne.

Žádné komentáře:

Okomentovat