pátek 7. července 2017

RC: KÓD HOREČKY

Labyrint prequel 2
Kód horečky
James Dashner


Nakladatel: YOLI
Série: Labyrint
Rok a měsíc vydání: 2017/06
Počet stran: 312

Anotace: Druhý prequel celosvětově populární scifi série o Labyrintu. – Nastal konec světa. Lesy hořely, jezera a řeky vyschly, hladiny oceánů se zvýšily. Pak přišla epidemie, horečka, která zasáhla celou zeměkouli. Umíraly rodiny, vládlo násilí a člověk zabíjel člověka. Pak přišel ZLOSIN a pokusil se najít odpověď. A objevil dokonalého chlapce. Ten chlapec se jmenoval Thomas a postavil Labyrint. Existují tajemství. Existují lži. A existují pouta, která by historie nedokázala předpovědět. Toto je příběh toho chlapce, Thomase, a toho, jak vybudoval Labyrint, který mohl jako jediný strhnout. Všechny otázky budou zodpovězeny.

Labyrint jsem si okamžitě zamilovala. Bylo to něco nového, neobvyklého, skvěle se to četlo, bylo to napínavé. Spáleniště se mi vcelku líbilo. Občas trochu přeháněli s efekty, ale kolem a kolem dobré. Třetí díl se mi nelíbil. Chvílemi jsem se úplně ztrácela, bylo to zamotané zbytečně moc, lidi se začali chovat divně a nakonec jsem vlastně nepochopila, jak to skončilo. Takže když James Dashner začal psát prequely, byla jsem docela skeptická. První prequel mě, dle očekávání, zklamal. Noví lidé, než v našem oblíbeném Labyrintu, skončíme s nimi po jedné knížce, ani je nepoznáme a nezamilujeme si je, jen proplujeme. Ale druhý prequel jsem očekávala s nadšením.

V anotaci byli avizováni naši favoriti, Thomas, Tereza, Newt, Mimho, Albi, Chuck. A už proto jsem do toho vkládala velké naděje. Navíc jsme se měli dozvědět pozadí vzniku labyrintu a vše kolem. Kdo kdy kde jak proč. Občas jsem přemýšlela, jestli někdo, kdo se sérií začíná, nemá začít tímhle, ale ne, nemá, asi by se připravil o spoustu zvratů a překvápek. Takže super načasováno, dozvíme se vlastně všechno, co jsme do teď nevěděli, ale sakra hodně nás zajímalo. Je to krásný návrat k prvnímu, mému nejoblíbenějšímu, dílu, takže za mě velká spokojenost.

I tady se setkáme s raply, zlými doktory, hodnými doktory, potká nás hodně vyprávění a vysvětlování, ale nechybí ani akce, zabíjení dětí a tak. Pár věcí, co mě dostalo, mi došlo úplně mimovolně a náhodou, nevím, jestli to bylo tak zamýšleno, tak povedené. Jestli nebylo, jen jsem pomalá, no, moje štěstí.

Thomas a Tereza se poprvé setkávají, zjišťujeme, kdo s kým peče a proti komu. Nakonec se to desetkrát obrátí a vy stejně nevíte, jestli už je to konečná varianta nebo ne. To je to, co mě trochu deptalo, ale na druhou stranu je to to, co tu knížku dost vyzdvihuje. Lži, zrada, neustálé podvádění a překrucování skutečnosti, zakončila bych to - nikdy nikomu nevěř, protože tady fakt nemůžete, je to celé tak beznadějné a bezútěšné, až mi bylo našich hrdinů občas neuvěřitelně líto, co si na ně Dashner zase připravil a komu zase zlomí srdce, duši a všechno co se na člověku polámat dá.

4 komentáře:

  1. Nějak nemám na tento prequel odvahu zatím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se po tom prvním prequelu bala, ale tenhle fakt dobrej :)

      Vymazat
  2. Tuhle knížku jsem nečetla. Četla jsem jen první díl Labyrintu a trvalo mi hrozně dlouho než jsem se přes něj překousala, dokonce jsem musela začínat dvakrát. Bohužel mě Dashnerova tvorba vůbec nebaví, a tak tuhle knížku v plánu nemám.

    Karolína & Maličkosti ze života

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je jasný, ze každýmu se líbí něco jiného 🙂 mě se líbí knížka od knížky jinak, takže celkove nevím, jak bych Dashnera hodnotila 😀

      Vymazat