středa 12. listopadu 2014

ZÁPISKY JEDNÉ KNIHKUPKYNĚ

Máme tu novou rubriku, nejdříve něco málo k názvu. Na minimálně třech blozích jsem viděla "zápisky jedné knihovnice", protože hodně z nás/vás knihomolů studuje nějaký literární/jazykový/knihovnický obor. Všichni asi víte, že i já pracuji s knihami a psali jste mi o nějaké mé denní postřehy, perličky, co jsem dělala, co mě pobaví, upoutá apod.. A když jsem přemýšlela nad názvem, chtěla jsem něco originálního, co zní v uších a uznejte, že slovo knihkupkyně vážně stojí za to. Takže tohle jsou mé zápisky týkající se práce v knihkupectví. 



DĚTI V KNIHKUPECTVÍ JSOU ZLO ! 

Abych to upřesnila a nevyvolala vlnu nevole hned zkraje článku, nevychované děti jsou v knihkupectví zlo. No abych byla úplně přesná, nevychované děti jsou zlo všude :-D Ne, vtip :-D I když chyba je spíš v rodičích, bohužel :(

A proč? Uvedu několik důvodů:
  • Berou všechny knížky, které potkají, a vrací je všude možně, nejlépe na zem přímo tam, kde stojí. A jak se na knížce sedí? Vyzkoušejte ;)
  • Ve většině obchodů se prodávají i různé dárkové předměty, zahrajeme si - kdo první rozbije hrneček se jménem?
  • Aneb jak se trhají stránky, mačkají stránky, cucají stránky, smrká se do stránek? Ne dobře, to už přeháním :-D
  • Najíst, nejlépe čokoládový dortík (ano, chci naznačit stupeň umatlaných rukou) a jít si prohlídnout knížku, nejlépe několik a nejlépe to prokládat dalšími kousky dortíků, opakujte až do dojedení.
  • Být hodně nervní a uřvaný, brát všechny knížky kolem a házet je po mamince.

Uznávám, že dost situací zní takto napsáno asi spíše vtipně, než co jiného, ale beru to z pohledu toho, že knížky miluji a takové zacházení mě bolí za ně :( Naštěstí věřím, že vy, kdo tento článek čtete, vychováváte své děti jinak. A děkuji vám za to! A taky musím s lítostí oznámit, že nadpis tohoto článku by mohl být i "Někteří lidé jsou v knihkupectví zlo !", protože ano, ne jen děti se takto dokáží chovat. Ale o tom až jindy, mám připraveno pár šťavnatých zážitků :)

Žádné komentáře:

Okomentovat