úterý 12. června 2018

RC: DÁMA S VEVERKOU

Elizabeth McKenziová
Dáma s veverkou

Nakladatel: Jota
Počet stran: 398

Anotace:Veblen je mladá žena s bohatou fantazií, amatérská překladatelka a svobodný duch v tom pravém slova smyslu. Paul je ambiciózní, nadaný neurolog, který právě objevil způsob, jak napomoci léčbě traumatických poranění mozku. Potkají se, zamilují, zasnoubí. Tohle by mohl být konec, jenže tady to teprve začíná.

Od randění k manželství vede dlouhá a mnohdy obtížná cesta.

Plánování společného života má i svou odvrácenou stránku, najednou se začnou vynořovat i dosud přehlížené rozpory, a aby toho nebylo málo, vstupuje do děje i krásná dědička farmaceutické firmy a jedna zvědavá, inteligentní a nadmíru charismatická veverka.

Přestože jsem od autorky četla něco poprvé tak musím uznat, že je kniha poměrně dobře čtivá občas se mi četla hůře ale jindy jsem zhltla stránky jak nic. Doře vykresluje podrobnosti, mnohdy je to až příliš obalené, občas je potřeba trochu více nad knihou přemýšlet- hlavně zpočátku, takže pokud se do ní pustíte tak se nenechte odradit.

Hlavní postava Veblen a její láska k veverkám a také zajímavosti o Thorsteinu Veblenovi (podle nějž má hlavni postava jméno) nás provází celou knihou a k tomu každodenní strasti běžného života, včetně rozporů jak s maminkou tak s přítelem Paulem, který ji požádá o ruku. Ovšem v momentě, kdy s Veblen začne bydlet začínají vyplouvat napovrch věci, které se jednomu z nich nelíbí. Mimo jiné i veverky, které Veblen miluje a myslí si, že k ní promlouvají, na rozdíl od Paula, který se jich chce za každou cenu zbavit. Nebo i jeho názory na vlastního bratra, či její maminku jsou mezi nimi velmi rozlišné,což se ne vždy Veblen zamlouvá...

A pak se tu objevují na scéně další rozdíly a rozpory...Zajímá Paula více Veblen, nebo jeho výzkum který se konečně někam posunul? Budou spolu šťastní až navěky a nebo se všechno otočí jinak?
To budete muset milí čtenáři zjistit. :)

Na závěr bych chtěla říci, že i přes krušné začátky se mi nakonec příběh velmi líbil a knihu doporučuji k přečtení. Určitě si udělám čas i na další knihy od autorky, přestože tyhle příběhy nejsou úplně můj šálek kávy.

Psáno pro internetové knihkupectví Knihcentrum, kde také můžete knihu zakoupit

Jana
-----------------------
Jsem obyčejná ženská, která odjakživa miluje zvířata, knížky a kreslení. Bohužel tyto fakta mi ničí na mě až přílišný pobyt v práci - brala bych tak pobyt jednou za čas no a fůru peněz :D Co opravdu nesnáším je srážka s blbcem a svoji alergii (díkybohu za pořádnou zimu, kdy mrzne :D ).

7 komentářů:

  1. Zajímavé, díky za doporučení... ��

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to bych asi skončila.. nesnáším zaoblování .. jinak kniha vypadá vážně zajímavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to tak zlé... jen ten začátek to chce trochu prežvýkat...jak jsem se do toho zabrala už to bylo dobré...nicméně určitě bych na tvém místě zkusila, může ti sednout lépe než mně :)

      Vymazat
  3. Vypadá to velice dobře, super tip, díky! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Znie to zaujímavo, časom si ju prečítam :) vďaka za tip :)

    OdpovědětVymazat
  5. Milá kniha, akože za mňa nič mega svetoborné,ale také pohodové čítanie, mňa však zaujal najprv názov než anotácia 😊

    OdpovědětVymazat