neděle 14. února 2016

SOUTĚŽ O KNIHU - JISKRA V POPELU

Dnes si, jak jsem slíbila, zahrajeme o novinku nakladatelství Host - Jiskra v popelu. Stačí číst dál, vyplnit pár otázek, kontakty apod. a pak už jen doufat, držet si palce nebo mě podplatit, platbu přijímám předem převodem na účet ;)


Anotace Jiskry: Své tělo a krev zaslibte Impériu. Srdce si však ponechejte. Sirotek bojující za svou rodinu. Voják bojující za svobodu. Jiskra v popelu je epická fantasy odehrávající se v brutálním světě podobném Římské říši. Laia je dívka z lidu Učenců, který žije pod tvrdou nadvládou Válečnického impéria. Když je její bratr zatčen za velezradu, nabídnou jí učenečtí povstalci bojující proti Impériu dohodu: pokud se nechá prodat jako otrokyně na imperiální vojenskou akademii a bude pro ně špehovat, zachrání jejího bratra před popravou. Elias, nejlepší voják na akademii, je znechucený pronásledováním a zabíjením Učenců a rozhodne se dezertovat. Než však stačí utéct, dostane příkaz zúčastnit se Zkoušek, nemilosrdné soutěže, z níž má vzejít nový válečnický císař. Prohrát znamená okamžitou smrt, zvítězit znamená ztratit vlastní duši. Když se Laiiny a Eliasovy cesty na akademii zkříží, oba zjistí, že jejich osudy jsou propojené víc, než by si vůbec dokázali představit, a že jejich rozhodnutí může změnit budoucnost celého Impéria.

Abyste knížku mohli vyhrát:
  • Napište do komentářů kontaktní email.
  • Druhý úkol se pojí s něčím, co jsem už předestřela tady (klik, kdo nečetl podívejte se, je tam info o dalších soutěžích, plánech apod.). Mám domluvený sraz s Miroslavou Varáčkovou, autorkou knihy Adaptace, hodně známé na Slovensku (odkud autorka pochází). Knížka nedávno vyšla i u nás a za nějakou dobu o ní budeme tady soutěžit (s podpisem autorky). Napište mi, na co byste se jí rádi zeptali, kdybyste mohli (a já se jí pak zeptám, dobrý ne :) ). Kdo to nezná, jde o dystopii, info třeba zde (klik). Akce můžete se ptát na psaní celkově, na dystopie, autorku, cokoli vás napadne a zajímá.
  • Držte si palce. Soutěž ukončím v neděli 21.2. Ale výsledky vám povím asi až v pondělí poté někdy během dne, nejsem totiž doma a mobil mi s bloggerem moc nespolupracuje, tak se nedivte. 
  • Samozřejmě můžete napsat do komentáře jakékoliv další libovolné sdělení.

31 komentářů:

  1. Jakým žánrům se bude ještě věnovat (jestli ne "jenom" žánru dystopie).
    zejzen@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímalo by mě, nad čím při psaní příběhu přemýšlela. :)
    Mail: mite1@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímalo by mě jestli měla problém aby ji knihu někdo vydal?
    e mail: danago@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímalo by mě, jak dlouho ji trvalo psaní.
    knihomolka@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Jestli by si někdy přála žít v dystopickém světě?
    ctemeoba@email.cz

    OdpovědětVymazat
  7. patri.l@email.cz
    Kde berete své nápady-inspirujete se jinými autory?

    OdpovědětVymazat
  8. Škoda, že mi nevyjde přijet na setkání, bylo by to asi příjemné, působí velice mile. Recenzovala jsem její knihu Len to nikomu nepovedz, ta byla suprová. Zeptala bych se co má v plánu napsat do budoucna a přeji ji mnoho nových knih a čtenářů.
    mm.kubikova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímalo by mě jak to zvládla,jestli ji to šlo těžce nebo se to psalo samo :-) piesse15@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  10. luculi@seznam.cz
    Co se vám na vaší knize nejvíc líbí?

    OdpovědětVymazat
  11. zarboska@seznam.cz
    Čtete teď nějakou zajímavou knihu, můžete dát tip?

    OdpovědětVymazat
  12. Ja by som sa spýtala, či chystá viac kníh podobného žánru.
    e-mail: martina.lili.urbanova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  13. Zaujímalo by ma kedy začala písať, aké boli jej pisateľské začiatky, a čo ju k písaniu kníh inšpirovalo.
    mory@azet.sk

    OdpovědětVymazat
  14. Ja by som jej položila otázku: Aké bolo kedysi vysnívané povolanie? (Či ju vôbec niekedy napadlo, že sa stane spisovateľkou :) Aké písala slohy v škole a kde berie najlepšie inšpirácie :) samozrejme, tvoj blog Rachel mám rada a české knihy sú pre mňa vzácne (podobne ako aj anglické a iné) ,pretože český jazyk je proste super :) môj email: baluchova.daniela305@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  15. eliska-krizova@seznam.cz
    Mě by zajímalo, kde bere inspiraci ke psaní:))

    OdpovědětVymazat
  16. já bych měla otázku, jaká je nejoblíbenější kniha paní Varáčkové?
    texxi@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Mě by zajímalo, jestli při psaní poslouchala hudbu a pokud ano, jakou? :)
    bloglivreslibri@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  18. Jestli ona sama čte dystopie, případně jaké.
    kivsa@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Mňa by zaujímalo čo jej pomáha, keď sa pri písaní trochu zasekne :)
    molcanova.saska@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  20. Mě by zajímalo, jestli měla při psaní nějaký blok, jestli třeba nevěděla, jak by dál pokračovala.
    barunka.alex@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  21. plickova.k@gmail.com
    Není to přímo k tvorbě, ale napadlo mě, jestli má nějaka domácí zvířata a jestli kvůli nim někdy musí psaní prerusit a proc.

    OdpovědětVymazat
  22. Máte nějaké rituály během psaní? Např. zda musíte sedět třeba u okna, mít k tomu kávu, na klíně kocoura či něco podobného :)
    miuka12@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  23. Mě by rozhodně zajímalo, kde vzala inspiraci k napsání právě této knížky a jestli se v té knize objevují i nějaké její zážitky :).
    E-mail: kdvorakova112@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  24. verzapadlikova@seznam.cz
    Tak já bych se určitě zeptala právě na inspiraci a jak se dostala k takové myšlence. Potom také co dělala, když najednou nevěděla, jak pokračovat (pokud se to ovšem stalo) a popřípadě jestli a jak jí někdo podporuje (i když bych se asi neodvážila zeptat, protože bych se bála, že to pro autorku bude moc osobní...) :)

    OdpovědětVymazat
  25. email : Sabapolakova@seznam.cz

    Mě by zajímalo, jak se ta knížka zrodila :) Myslím, jestli ji to napadlo třeba jako Rowlingovou někde ve vlaku, nebo kde se vzal ten prvotní nápad na knihu :)

    OdpovědětVymazat
  26. trochtova.veronika@email.cz

    Jastli knihu píše popořadě nebo začne klidně závěrem a postupně dopisuje. To mě vždycky zajímalo. :)

    OdpovědětVymazat
  27. email: knizni-svet@seznam.cz

    Zajímalo by mě, jak autorka přišla na nápad psát zrovna tuhle knihu a co jí při psaní pomáhalo (písničky, kafe...) :).

    OdpovědětVymazat
  28. email: elenyaindil@seznam.cz
    Otázka: Zajímalo by mě, jestli psaní probíhalo naprosto v klidu a nenuceně, nebo jestli občas nastaly i chvíle, kdy nevěděla jak pokračovat dál... :).

    OdpovědětVymazat
  29. Mail:Nesporova.E@seznam.cz
    Me by zajimalo jestli autorka ma pri psani knih nemyslim Jen konkretni jednu ale celkove jakychkoli stavy, kdy je treba vecer unavena vycerpana boli ji oci, uz je v posteli a prave v te chvili odhodlani jit spat musi vyskocit z postele protoze se ji zrodi nova myslenka na pokracovani upravu ci vubec zarodek pribehu. Osobne vim, ze tohle jsou chvile, kdy clocek vi ze potom si dlouho do postele nelehne a na druhou stranu mu myslenka brani usnout dokud ji nepoznamena. A pokud ano, jestli takovych veceru je hodne :)

    OdpovědětVymazat
  30. E-mail: calzedonie@gmail.com
    Mě by zase zajímalo, jestli se jí během období, kdy psala knihu, i o tom nezdálo. Mně se tohle stává, když jsem do něčeho hodně ponořená myšlenkami a pak jdu spát. Tak jestli s tím má autorka také zkušenost, když psala své knihy.
    A jinak zdravím a přeji hodně čtenářů! Vám oboum :-)

    OdpovědětVymazat
  31. Mail: p-i-m-k-i-e@centrum.cz
    A zajímalo by mě, zda autorku baví více psaní dystopií nebo románů ze života a jestli si je psaní knih těchto žánrů v něčem podobné (či v čem se zásadně liší).
    (Doufám, že jsem to stihla do uzávěrky :D)

    OdpovědětVymazat