středa 3. dubna 2019

RC: VLAK SIROT

hostující článek

Vlak Sirôt 
Pam Jenoff

Vydavateľstvo : Lindeni
Vydané : 2018
Počet strán : 356

Anotácia: Nou vyhnali z domu a prinútili ju vzdať sa svojho dieťaťa, pretože otehotnela s nemeckým vojakom. Útočisko nachádza v kočovnom cirkuse, kde sa musí naučiť nebezpečnú akrobaciu na visutej hrazde, aby ukryla svoju pravú identitu. Aj napriek počiatočným nezhodám sa spriatelí s akrobatkou Astrid, keď však pravda vypláva na povrch, obe sa musia rozhodnúť , či ich výnimočné priateľstvo dokáže spasiť alebo či tajomstvá , ktoré obe ukrývajú všetko zničia.

Príbeh dvoch žien z rôznych prostredí na pozadí 2.svetovej vojny. Astrid vyrastajúca na cirkusantskej pôde sa vydá za nemeckého vojaka. Vojna ich však rozdelí. Noa žijúca v Holandsku ako obyčajné mladé dievča so svojou rodinou. Všetko sa v jej živote skomplikuje potom , ako zistí , že čaká dieťa nemeckého vojaka. U otca nenájde pochopenie a tak ju vyhodí z domu. Prijali ju do programu Lebensborn, keďže je arijkou. Narodí sa jej však dieťa s čiernymi vlasmi a očami. Preto sa ho musí vzdať. Noa odchádza pracovať na železničnú stanicu. V jeden deň do stanice príde vlak plný vyhladovaných a nahých židovských detí. Jej spomienky na vlastné dieťa sú priveľmi bolestivé a tak riskuje vlastný život , aby jedno zachránila. 

Tak sa cesty Noy a Astrid prepletú. Začína vznikať neobyčajné priateľstvo na úteku pred koncentračným táborom a hrôzami vojny.

Kniha Vlak sirôt ma na začiatku veľmi nezaujala. Aj keď mám knihy s vojnovou tematikou veľmi rada. Do čítania tejto som sa najprv musela nútiť . Avšak čím hlbšie som sa do deja dostávala , tým viac sa mi príbeh dostával pod kožu. Príbeh je písaný v kapitolách, striedavo z pohľadu Noy a Astrid. Preto je ľahšie vcítiť sa do každej z nich. Lepšie pochopiť spočiatku chladné srdce Astrid , ale aj zúfalu snahu Noy zapôsobiť. Nečakané vyústenie príbehu vo mne vyvolalo smútok. Je to niečo iné, ako ostatné knihy o táboroch a vojne. No aj to cirkusantské prostredie si získalo moju pozornosť a dokázalo ukázať príbeh vojny z iného uhla. 

Kristína
-----------------
Ahoj ja som Kristína , väčšinou ma však volajú Kika. Mám 21 rokov. Zbožňujem ľudí s dobrým zmyslom pre humor a hlavne knihy. Odmalička ma bavilo čítanie a ostalo mi to až doteraz. Každá kniha má podľa mňa niečo do seba a človeka niečo nové naučí. Našla som si svoju cestu aj k foteniu , či už som pred objektívom alebo za ním, baví ma to rovnako. 

Žádné komentáře:

Okomentovat