čtvrtek 4. dubna 2019

RC: KRUTÝ PRINC

KRUTÝ PRINC
HOLLY BLACK

Nakladatel: CooBoo
Rok a měsíc vydání: 2018/11
Počet stran: 420

Anotace: Vítejte ve světě, kterému vládnou nelítostné víly! První díl napínavé fantasy série Jude bylo sedm, když jí zabili rodiče a unesli spolu se sestrami na proradný dvůr víl. O deset let později ale netouží Jude po ničem jiném než patřit mezi víly. A to i přes to, že je smrtelná. Většina víl lidmi pohrdá a nejvíce podlý princ Cardan. Aby Jude získala vysněné místo u dvora, musí se princi postavit. Zaplete se však do intrik, a když hrozí, že násilí zničí slavný dvůr, rozhodne se pro pochybné spojenectví, které ji může stát život. 

Tuhle knížku jsem četla trochu z donucení. Kamarádka o ní pořád básnila, jak je jiná, že to není klasická další young adultovka s jasným koncem bla bla. A tak když se mi dostala do ruky, říkám si, fajn, jdu do ní, ale nepřej si mě, jestli ...

Zpočátku se to jeví dost klasicky. Svět víl je sice zajímavý, o tom žádná, ale krutá smetánka, utlačovaní poddaní, žádná novinka. Pak se ale hlavní hrdinka rozhodne vybočit a začne se projevovat a s tím jsem se i pěkně začetla do knížky. 

Najdeteme tu dost politikaření a pletichaření, podvádění a lhaní (nebudete vědět, kde vám hlava stojí a kdo se nakonec dohodl s kým, oni to stejně ještě třikrát změní), špetka, přesně taková špětka romantiky, co jsem schopná pojmout, abych to nemusela odložit kvůli milostným trojúhelníkům, žili šťastně až do smrti apod.

A když už jsem na konci, hodnotím si to v hlavě, přijde poslední kapitola, posledních stránka a ajajaj, tak tohle jsem nečekala a posouvá to ještě o mlaičko výš.

Shrnutím, je to vcelku typická young adultovka, ale má to něco navíc, čím si to budete pamatovat a chtít si koupit druhý díl.

Psáno pro internetové knihkupectví Knihcentrum, kde také můžete knihu zakoupit.

Žádné komentáře:

Okomentovat