pátek 1. února 2019

RC: ZÁMOK V OBLAKOCH

Zámok v Oblakoch
Kerstin Gier


Rok vydání: 2018
Počet stran: 350
ALBATROS MEDIA SK

Anotace: Vysoko v Alpách, takmer na dosah k oblakom, stojí uznávaný hotel, ktorý už len spomína na zašlú slávu. Na prelome rokov je však celý hotel na nohách, pripravuje sa veľkolepá silvestrovská zábava. Fanny má plné ruky práce podobne ako všetci zamestnanci hotela, aby pre hostí pripravili dokonalý pobyt a zábavu. No nie všetci hostia sú tým, za koho sa vydávajú. Fanny sa čoskoro ocitne uprostred kolotoča nebezpečných dobrodružstiev, v ktorých jej hrozí, že príde o život alebo stratí dávno vytúženú lásku.

Konečne ďalšia skvelá kniha od Kerstin Gier. Na túto knihu som sa tešila veľmi dlho. Pretože svet ktorý autorka vytvorí je vždy kúzelný primieša doň trochu záhad i lásky.V tom čase keď mala Kerstin autogramiádu v Švajčiarsku som tam bola aj ja no zistila som to až po príchode domov.Veľmi ma to mrzelo ale zistila som že ak napíšete Kerstin na e-mail a poprosíte ju o bookplate veľmi rada vám ju pošle. Robí to tak pre všetkých fanúšikov no nie je úžasná ?

Ale späť ku knihe. Hlavnou postavou je Fanny Funkeová ktorá robí praktikantku a aktuálne opatrovateľku v Oblačnom zámku. Už dávno nie je hotel čo býval. No po rokoch sa opäť prebúdza a to tým že sa chystá silvestovská oslava hostia prichádzajú už pred Vianocami a hotel je odrazu plný známimi osobnosťami. Odrazu zmizne prsteň ktorý si mysleli že nemá žiadnu hodnotu no opak je pravdou prsteň je s ružovím diamantom. Neskôr zmiznú niektorý ľudia a v hoteli je čím ďalej tým viac záhad. Pri pátraní jej pomáhajú Tristan a Ben do ktorého je tajne zaľúbená. Na konci sa ale všetko obráti. Okrem toho v príbehu nájdeme veľa kaviek ktoré sa všetky volajú Hugo a majú nejaké prídavné meno napríklad Bacuľatý Hugo alebo Jednonohý Hugo. Alebo po hoteli pobehuje zakázaná mačka.

Opäť nás Kerstin niečim prekvapila.Páčila sa mi Fanny ako charakter pretože mi pripomínala mňa. Čo sa týka obsahu absolutne som neodhalila kto tie všetky záhady spôsoboval a koniec ma s tým úplne dorazil.Bolo to príjemné čítanie a tá knižka má dokonalú obálku.Okrem toho tam poli neskutočne sympatické postavy. A ako v každej Kerstininej knihe je v zadu slovník či zoznam postáv. Je to jednoduchá young adultovka na prázdniny. Príbeh sa mi veľmi páčil a teším sa na ďalšiu autorkinú knižku. Obdivujem autorku že dokázala vymyslieť niečo ako Strieborné knihy, Drahokamy či Zámok v oblakoch.

Vika

1 komentář: