sobota 16. února 2019

RC: LEDOVÉ SESTRY

Ledové sestry
S. K. Tremayne

Nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2017
Počet stran: 336

Anotace: Rok po tragické smrti malé Lydie se její rodiče Angus a Sarah Moorcroftovi s jejím jednovaječným dvojčetem Kirstie odstěhují na malý skotský ostrov, který Angus zdědil po své babičce. Doufají, že v novém prostředí se jim podaří složit dohromady střípky jejich starého života. Jenže pak jejich zbývající dcera Kirstie prohlásí, že právě ona je Lydie a Kirstie je dvojčetem, které zemřelo – a jejich svět se opět hroutí. S blížící se zimou je Angus nucen odcestovat z ostrova kvůli práci. Sarah trpí pocitem osamělosti a Kirstie (nebo je to Lydie?) je čím dál tím víc nevyrovnaná. Bouře zanechá Sarah s dcerou na ostrově zcela odříznuté a Sarah se začne znovu trápit minulostí – co se opravdu stalo toho osudného dne, kdy jedna z jejích dcer zemřela? 


Jsem naprostý zastánce papírových knih a čtečka nebo kniha v mobilu mi ji absolutně nenahradí, ale ne vždycky s sebou mám knížku ve fyzické podobě nebo nějakou zrovna dočtu a ocitnu se někde, kde můžu číst, ale nemám co, a proto ráda využívám knížky, které si můžu stáhnout do mobilu a vytáhnout je kdekoli venku, v dopravních prostředcích, ve škole a nebo v noci, když nemůžu spát a nechce se mi číst knihu klasickou. Proto v mobilu pokaždé mám nějakou e-knihu. A v poslední době mi společnost dělaly Ledové sestry.

Ledové sestry mě zaujaly hned, co vyšly. Thriller nebo horor, severská literatura, nějaký tajemno, zajímavá anotace a knížku dávám na wish-to-read list.

Děj se docela rychle rozbíhá a od začátku vyvstávají otazníky, jak to vlastně všechno bylo. Několikrát v průběhu děje se obrací karta a čtenář (a ani hlavní hrdinové) neví, jak se věci mají.

Největší předností knihy je prostřední a v něm utvořená atmosféra, která je opravdu skvělá - temná, ponurá a zlověstná. Příběh je napínavý od začátku do konce a čtenářovi nechává možnost si (několikrát) vytvořit vlastní teorii.

Co mě na knize trochu vadilo byly kolikrát nesmyslné dialogy, občas mi přišlo, že jedna postava mluví o voze a druhá o koze, ale dalo se to přežít.

A co se konce celého příběhu týče, je to jízda a docela šok..

Pokud máte rádi napínavé příběhy s trochou duchařiny, které se odehrávají v neobvyklém prostředí, tak Ledové sestry určitě nesmíte minout.

Ve spolupráci s eReading.cz, kde můžete e-book také samozřejmě zakoupit



Žádné komentáře:

Okomentovat