čtvrtek 16. srpna 2018

RC: MÁJOVÉ RUŽE

Májové ruže
Dot Hutchinson


Nakladateľstvo: XYZ (SK)
Rok vydania: 2018
Počet strán: 352
Série: Sběratel (2.)
ALBATROS MEDIA SK

Anotácia: Vždy na konci zimy príde jedno dievča o život. Štyri mesiace po výbuchu a požiari v Záhrade motýľov, kde bohatý psychopat držal mladé dievčatá v zajatí, agenti FBI Brandon Eddison, Victor Hanoverian a Mercedes Ramirezová pomáhajú obetiam, ktoré prežili, prispôsobiť sa životu na slobode. Zima sa pomaly chýli ku koncu a dievčatá čakajú dlhšie a teplejšie dni na zotavenie. Pre agentov však postupujúci odmäk znamená aj blížiacu sa hrozbu: s mrazivou určitosťou sa niekde v krajine opäť nájde v kostole mŕtve dievča s podrezaným hrdlom obklopené kvetmi. Priya Sravastiová prišla o staršiu sestru, ktorá sa stala obeťou zvráteného vraha pred mnohými rokmi. Teraz sa s mamou každých pár mesiacov sťahujú z miesta na miesto v nádeji na nový začiatok. No keď sa terčom šialenca stane Priya, naháňačka nadobudne novú naliehavosť. Môžu ho chytiť len s Priyinou pomocou. Prinúti ju zúfalá túžba zastaviť vraha riskovať svoj život?

,,Volám sa Priya Sravastiová a nie som obeťou nikoho."

S blížícím se jarem přichází obavy z další vraždy, když v tom se najednou před domem Priye začnou objevovat květy. Sama Pryia si je dokáže spojit se smrtí mladých dívek. Avšak dokud květy chodí, měla by být v bezpečí. Jenže co když má být zrovna ona tou další obětí?

Hlavní postavou je Pryia Sravastiová, jejíž sestra byla v předchozím díle zavražděna seriovým vrahem. Pryia se stále nemůže vyrovnat se smrtí své blízké a zároveň trpí poruchou přijmu potravy. Nicméně musím říct, že byť je tato postava podstatně mladší než já, byla mi od začátku dost sympatická. A to možná právě pro svou lidskost a upřímnost. Možná i díky jejímu osudu. Pryia žije pouze se svou matkou (otec si vzal život krátce po smrti své prvorozené dcery), která je pochopitelně až moc starostlivá. 

V knize se objevují ještě další dva pohledy - agenta Eddisona a samotného vraha. Musím říct, že mrazivé části, kdy je příběh psaný z pohledu vraha, se mi líbily asi nejvíce. Právě to byly ty napínavé kapitoly, díky kterým mám thrillery tak ráda. Víc se k vrahovi ale rozepisovat nebudu, nerada bych vám odhalila zápletku ;-)

Co se týče agentů - které Pryia nazvala "Trio z Quantica" - nejdůležitější z nich je Eddison. Toto byla pro mě dost zvláštní postava, ale v dobrém slova smyslu. Eddison a Pryia se stali přáteli právě díky nešťastným událostem z předchozího dílu, a jejich přátelský vztah se mi moc líbil.

Zápletka mi přišla celkem originální, alespoň já jsem se s podobným tématem ještě nesetkala, četlo se mi to celkem dobře ale co bohužel musím tak trochu vytknout, je změna pohledů postav. Občas jsem se ztrácela v tom, čí pohled to zrovna je. Jinak jsem ale spokojená. Kniha mě bavila.

Jelikož čtu thrillery moc ráda, byla tato kniha pro mě jasná volba. Bohužel jsem ale nečetla první díl, takže jsem se ze začátku moc neorientovala. Ovšem o to více mě tento díl nalákal si první díl přece jen přečíst. Tak snad se k němu brzy dostanu. Nicméně zhruba ve třetině knihy jsem se do děje krásně dostala díky stručnému vylíčení dřívějších událostí. Alespoň částečně jsem se tak seznámila s podstatou předchozí knihy ale i tak doporučuji začít serii číst od začátku. Určitě čtenář pochopí mnohem více a jak už to u sérií bývá, postavy se vyvíjejí a události plynou. Navíc by měl vyjít ještě třetí díl.

Hanča

8 komentářů:

  1. Prekrasna obalka knihy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, obálka je pěkná :-) Mám ale dojem, že česká obálka má být jiná a ta už se mi tolik nelíbí. Děkuji za komentář :-)

      Vymazat
  2. Diky za recenzi, zni to fakt zajimave :)

    OdpovědětVymazat
  3. Po jednotke sa neviem dočkať Májových ruží 💞 Tvoja recenzia to len znásobuje 🤗 som rada, že sa Ti kniha páčila 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuji, je to fakt čtivé :) Děkuji

      Vymazat
  4. Tady je česká obálka, mně se líbí víc ta česká:
    https://www.albatrosmedia.cz/tituly/43666827/majove-ruze
    Ale zatím jsem nečetla, teprve plánuju první díl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně právě víc sedí tato slovenská, ale každému se líbí něco jiného. Dekuji za názor :)

      Vymazat