neděle 8. dubna 2018

RC: NA LOVU

Na lovu
Meagan Spooner
hostující článek
 
Nakladatelství: CooBoo
Originální název: Hunted (2017)
Vydáno: 2018
Počet stran: 328
Ebook zde

Anotace: Když se Kráska vydá na lov Zvířete… Kráska zná tajemný les lépe než kdokoli jiný. Cítí ho ve své krvi. I když vyrostla mezi šlechtici daleko od lesa, ví, že temný hvozd skrývá tajemství, která dokáže odhalit jen pravý lovec. Když její otec přijde o všechno jmění a Jeva se musí společně se sestrami odstěhovat pryč z města, uleví se jí. Uprostřed divočiny se nemusí přetvařovat a usmívat se na bohaté dámy – nebo se vdát za bohatého šlechtice…. Ale ve chvíli, kdy v lesích zmizí při lovu její otec, nemá Jeva na vybranou – musí ho najít. A jediná cesta vede po stopách stvoření, které se otec snažil ulovit. Přes varování sester se vydává do lesa a stopuje Zvíře až do jeho království – zakletého údolí, zničeného zámku a světa plného stvoření, o kterých slyšela pouze v pohádkách. Do světa, který ji může zničit, nebo spasit. Zbývá jen jedna otázka. Kdo přežije tento lov: Kráska, nebo Zvíře?

O autorce:

Meagan Spooner během svého dospívání trávila čtením a psaním každou volnou chvilku dne a snila o životě jako archeoložka, mořská bioložka, astronautka. Vystudovala dramatiku na Hamilton College v New Yorku a poté strávila několik let v Austrálii. Cestovala se svou rodinou po celém světě. Navštívila např. Egypt, Jižní Afriku, Arktidu, Řecko, Antarktidu a Galapágy, což se poté zobrazilo v každém jejím příběhu.

V současné době žije a píše v severní Virginii, ale volání sirény - cestování je těžké odolat, a proto netuší, jak dlouho zde vydrží.

Ve svém volném čase hraje na kytaru, hraje videohry, hraje si s kočkou a čte.

Obálka:

Obálce nelze snad nic vytknout. Rychle zaujme a okouzlí až tak, že mám chuť se s tou knihou mazlit a nepustit ji z ruky.

Bohužel, knihu jsem mám v elektronické podobě, takže zatím se mazlení koná pouze přes výlohu v knihkupectví…. Zatím!

Originalita vymyšleného světa:

Musím uznat, že tady je to spíše převzaté z pohádkové knihy, která je převyprávěna. Jediné co může zaujmout je svět v okolí Zvířete, který může skýtat veliká překvapení.

Můj názor na děj:

Knihu jsem si chtěla přečíst od chvíle, kdy jsem zjistila, že má vyjít. Od autorky jsem již nějaké knihy četla a líbili se mi. K tomu je to retelling a ty já miluji.

První fakt, na který by se mělo upozornit je, že kniha je psaná v er-formě. Zrovna já jsem typ člověka, co jí rád nemá, ale tady jsem asi po dvaceti stránkách na to zapomněla a četlo se to, navzdor tomu, samo.

V příběhu se nedočkáme jen převyprávění pohádky Krásky a Zvířete, ale i mnoho dalších, které se všechny promíchají. Autorka čerpá z ruských pohádek, z čehož jsem byla ze začátku mírně překvapená, ale v tomto originálním pojetí se mi to líbilo.
Jeva/Kráska je statečná hrdinka, která by nejraději žila v lese. Ochraňuje svou rodinu, kterou miluje nadevše. Má dvě sestry, kdy jedna z nich má podobné jméno jako Jeva, což se mi velmi často pletlo. Jeva je tvrdošíjná a jde si za svým. Takže když zmizí její otec, nečeká na nic a pouští se za ním.

Co mi poslední dobou přijde je, že každá hrdinka má v ruce luk a umí s ním nejlíp na světě.
Velmi se mi líbily krátké kapitolky, které byli z pohledu Zvířete. Jeho vnitřní boje a postupná proměna.

V příběhu bylo málo postav, čehož jsem se zprvu bála, že mě to po chvíli začne nudit, ale nestalo se tak. Děj krásně plynul, byla tam akce, strach a mnoho zajímavých prvků, které jsem v příběhu neočekávala, ale když to shrnu, děj byl docela často předvídatelný.

Knihu určitě doporučuji, a to hlavně pro ty, kteří milují retelling nebo si chtějí přečíst odpočinkovou knihu.
Phajina
----------------- 
Jmenuji se Pavlína Rozsypalová. Brzy mi bude 21 let. Bydlím ve větší vesnici blízko Znojma a na půl v Brně skrze školu. Vystudovala jsem gymnázium Dr. Karla Polesného ve Znojmě a nyní studuji v Brně Pedagogickou fakultu MU, aprobace zeměpis+dějepis (k tomu si ještě něco později přidám, ale bohužel, stále nevím, jaký obor). Mám jednoho bratra, který chodí teprve do třetí třídy. Také mám jednoho psa, dvě kočky se sedmi nohama (jedna má jen tři). Jinak jsem chovala mnoho zvířat – pět křečků, rybičky, králíky, morčata, pískomily, slepice (piplala jsem kuřátka) … Snažím se o pomoc zvířatům + se svým skromným studentským rozpočtem podporuji „útulek“ Dejte nám šanci. Jsem nezkrotná čtenářka sci-fi, fantasy a knižních románů s občasnou krizí, kdy knihu nechci vidět. To pak velmi ráda nahrazuji seriály, na které se dívám pořád a prokládajíc je filmy. Miluji americkou verzi, Kdo přežije a sama bych se jí nejraději zúčastnila (česká verze je příšerná). Jsem sběratelka mincí, bankovek a fotek. Ráda fotím a jsem focena. Také ráda cestuji, což doplňuji hrou geocaching. Miluji archeologii, kterou jsem si vyzkoušela a snad ještě jednou vyzkouším a také dělám průvodkyni v muzeu. Ráda zkouším nové věci. Mám panickou hrůzu z výšek, úzkých prostorů, samoty a tmy. Jsem temperamentní „malá“ holka, která si nenechá vše líbit. Sarkastická a ironická, což bohužel, někdy neovládám, ale také starostlivá.

3 komentáře:

  1. Na knihu se už dlooho těším, ale zatím jsem se k ní nedostala, ale určitě si ji budu muset přečíst. 😍

    OdpovědětVymazat
  2. Tá krásna obálka núti siahnuť po knihe hneď na prvý šup... Už len mať trocha viacej času na čítanie 😪

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtu po nocích :D pak ráno trpím :D ale jinak to teď se školou nedávám :D

      Vymazat