pondělí 2. dubna 2018

AUDIO: 40 DNÍ PĚŠKY DO JERUZALÉMA

Audiokniha 40 dní pěšky do Jeruzaléma

22letý muž jde pěšky 1400 kilometrů do Jeruzaléma. Pořád se ztrácí a je trochu nešikovný, potká ale dobrý lidi. Jak to skončí: do Jeruzaléma dojde, ale pak ho na letišti málem zabije raketa. Komu to můžeš koupit: komukoliv ve věku 14–99 let se smyslem pro humor. Seznam alergenů: obsahuje vtipy o náboženství a tlustých lidech.

Autor: Ladislav Zibura
Interpret: Ladislav Zibura
Délka: 9:32 h
Vydavatel: Nakladatelství Bizbooks, 2015
Žánry: Autobiografie a biografie, Cestopisy
3. nejprodávanější v kategorii Cestopisy na Audiolibrix

Navnadená Ziburovým živým vystúpením som sa už nevedela dočkať, kedy dostanem možnosť začítať sa do literárnej verzie jeho púte. Možnosť prišla v podobe audioknihy. Ani ma neprekvapilo, že si ju Ladislav načítal sám. Síce nie je profesionál so školeným hlasom, ale o to viac bol pre mňa cestovateľský zážitok autentický. Miestami som mala pocit, akoby som s autorom sedela pri jednom stole a on mi do uší rozprával svoje zážitky z ciest. Bolo to veľmi priateľské, vtipné, rozumné a hlavne úprimné rozprávanie.

Osobne obdivujem podobných dobrodruhov a cestovateľov schopných absolvovať dobrodružné cesty do cudzích krajín, pri ktorých sa vzdávajú akéhokoľvek komfortu. Ladislav je dokonalým príkladom úspešného dobrodruha. Jeho totálna asertivita ma často nechávala v nemom úžase a nad jeho drzosťou som len krútila hlavou. Faktom však je, že s iným prístupom by sa tak ďaleko najskôr nikdy nedostal. Zároveň má tento človek dar nájsť alebo vytvoriť aj z obyčajného príbehu ten najvtipnejší príbeh, ktorý by iným ani nenapadol. Práve kvôli tomuto skvelému opisu a vtipu som si audioknihu nasilu šetrila, aby mi rozjasnila čo najviac zimných dní. Pár krát som sama seba pristihla, ako sa usmievam alebo dokonca nahlas smejem.

Bola som prekvapená aký rozhľadený a inteligentný je človek, ktorý sa skrýva za prezývkou princ Ládik. Do knihy sa mu podarilo vložiť sem tam aj nejakú hlbšiu myšlienku, ktorá všímavého čitateľa môže posunúť ďalej. Kniha tiež prekypuje sebairóniu, láskavosťou a humorom. Jeho štýl rozprávania a písania príbehov mi veľmi sadol. Páči sa mi ako píše a čo píše. Koľkokrát sa na cestách ocitne v neľahkej situácii a vie to tak aj podať. Nekladie si servítku pred ústa, rozpráva od srdca ako to v tej chvíli cíti.

40 dní pešo do Jeruzalema však nie je typickým cestopisom. Stredobodom príbehu totiž nie je cudzia kultúra, jej zvyky, zaujímavosti a odhaľovanie neznámeho, ale Čech, ktorý sa jedného dňa zobral a vyrazil do cudziny, aj keď si o tej cudzine takmer nič nezistil. Zistíme tak, aké strasti môžu človeka postretnúť na pešej púti, čo Ladislav jedol, kde spal, s kým a o čom sa rozprával a aké myšlienky a vtipy mu cestou napadli.

Zatiaľ čo Ziburove prednášky sú len komediálnym stand-upom, jeho kniha je naozaj literatúrou. Aj v knihe je Zibura často vtipný, ale tiež tu pomerne detailne popisuje svoje cesty. Na rozdiel od vystúpenia sa Láďa dosť delí o svoje pocity a myšlienky. Nehrá sa na experta, naopak vtipne sa zhadzuje a bez hanby zdôrazňuje svoj pozitívny prístup k ľuďom a ku svetu.

Audiokniha ma bavila od začiatku do konca. Láďov humor ma jednoducho zakaždým nakopne. Už sa neviem dočkať ďalších kníh. Ďakujem Audiolibrix.com za možnosť vypočuť si Ziburove zápisky.

Alexandra_alewife
----------------------------
Ahojte, volám sa Alexandra. Všetci ma však volajú Saša alebo Suši. Reagujem na všetko. Mám 23 rokov, žijem na Slovensku - v hlavnom meste. Študujem však v Trnave, kam pravidelne dochádzam. Vyštudovala som obchodnú akadémiu a rozhodla som sa pre zmenu. Chcela som robiť niečo kreatívnejšie a tak som išla na vysokú školu, kde študujem masmediálnu komunikáciu. Kreativity však nikdy nemám dosť a tak som sa rozhodla založiť si Instagram, kde sa môžem na fotkách viac vyblázniť. Odmalička som vyrastala v prostredí medzi knihami a tak sa to na mňa nalepilo. Preto ma často môžete nájsť s knihou v ruke. No mám rada aj filmy a seriály. Som skôr introvert a tak si v piatok večer radšej zapnem seriál alebo zoberiem knihu a sedím doma. Rada cestujem a spoznávam nové miesta. O to sa snažím aj v mojom meste pri hre geocaching. 

Žádné komentáře:

Okomentovat