čtvrtek 18. února 2016

KDO KOMUNIKUJE S BLOGERY - HOST

Už tu bylo kolikero rozhovorů s nakladatelstvím na téma vydávání knihy apod. A co jsem si vymyslela já? Rozhovory s těmi, kdo se starají o blogery. Zajímá vás, něco o nich? Jak se k práci dostali a co obnáší? A samozřejmě jsem se z nich snažila vymámit pro vás pár tipů a triků pro knižní blogery. Tak mě sledujte a uvidíme, co z nich dostanu.


Uveď se :)

Jmenuju se Petra, jsem beran, bydlím v Olomouci, můj život naprosto zásadně ovlivnila Astrid Lindgrenová, miluju čokoládu, kočky, lyže, nesnáším růžovou a rozkrojené kyselé okurky :-D

Jaká je tvá pracovní pozice.

Pod moji pracovní pozici spadá "propagace, sociální sítě a blogy, e-marketing", což jsou samy o sobě dost široké pojmy. Pokud bych to měla alespoň stručně rozepsat, mám na starosti Facebook, Twitter, Google+, částečně Instagram, komunikaci s internetovými literárními a kulturními weby a blogery, přípravu edičního plánu, tvorbu promo materiálů a tiskových zpráv. Vymýšlím akce, soutěže, domlouvám inzerci, koordinuju tvorbu trailerů. Poslední dobou mi hodně času zabírá také propagace dětských knih.

Popiš nám svůj běžný pracovní den.

Ráno na rozjezd projedu sociální sítě, rozplánuju, jaké příspěvky budu během dne sdílet, případně něco s grafičkou Luckou nafotíme (fotit se u nás v redakci nikdo nechce, takže mě zvlášť na Instagramu můžete vidět opravdu často). Potom odpovím na emaily, případně dořeším resty z předchozího dne. Potom už je každý den trošku jiný - záleží, na čem zrovna pracuju. Třeba teď aktuálně mám na stole seznam knih do edičního plánu na jaro 2016, ke kterým musím připravit anotace a předat je grafikům, aby mohli začít pracovat na obálkách. Hodně mě taky zaměstnává příprava kampaně na čtvrtý díl Milénia. A právě jsme dokončili trailer na novou knihu Fredrika Backmana Babička pozdravuje a omlouvá se (která je mimochodem naprosto skvělá!).

Co kromě typického dne tě může potkat?

Skoro cokoliv :-). Ale pokud bych za typické brala to, že sedím v práci nebo doma u počítače a něco na něm tvořím, pak atypická jsou rozhodně autorská čtení, veletrhy nebo schůzky se spolupracovníky, tvůrci trailerů či autory.

Byl to vždycky tvůj dream job?

Myslím, že mě nikdy ani nenapadlo, že bych mohla v nakladatelství pracovat. Vystudovala jsem češtinu a žurnalistiku a předpokládala jsem, že budu pracovat v médiích (na žurnalistiku jsem šla s tím, že budu dělat sportovní novinářku). K práci v Hostu jsem se dostala náhodou - byla jsem těsně po státnicích, pracovala jsem na diplomce a sháněla práci na částečný úvazek. Kromě toho jsem také psala do literárního časopisu Lžička v šuplíku, kde jsem ke své recenzi na Žítkovské bohyně potřebovala obrázek obálky. Šla jsem proto na stránky Hosta a tam visel inzerát, že hledají externí redaktorku/korektorku časopisu Host. Poslala jsem životopis, přes ukázkovou korekturu jsem se dostala na pohovor, a tam se přede mnou pan ředitel zmínil, že hledají i někoho na propagaci. To mě naprosto nadchlo. Vypracovala jsem zkušební marketingový plán na tehdy plánovanou knihu Skála (přestože jsem pořádně nevěděla, co všechno má takový plán obsahovat) a prošla jsem. A dnes už je to dva a půl roku, co v Hostu pracuju.

Co tvá práce a bloggeři?

Spolupráce a komunikace s blogery je nedílná součást mé práce. Když mi ji kolegyně po mém nástupu do práce předávala, měla naše databáze blogerů pár lidí a víceméně o žádné pořádné spolupráci se mluvit nedalo. Od té doby ale množství blogerů výrazně vzrostlo, dnes už jsou spolupracujících blogerů desítky. To s sebou samozřejmě nese i jistá negativa. Poslední dobou už mi to začalo přerůstat přes hlavu a musela jsem příliv dalších utnout. Na druhou stranu se mi podařilo seskupit tým nejužších spolupracovníků-blogerů, s nimiž se vždycky ráda potkám, dohodnu na typu propagace dané knihy, pošlu knížky. Budu ráda, když se nám podaří tuto naši tzv. Hostovskou dvanáctku udržet. Každopádně všem blogerům, těm "našim" i těm, jimž jsem z nějakého důvodu spolupráci odmítla, nebo jsme ještě v kontaktu nebyli, přeju, aby ve své práci vytrvali, protože je to skvělý koníček, který vám navíc může i hodně pomoci v profesním životě.

2 komentáře: