pondělí 21. ledna 2019

RC: JEDEN TEMNÝ TRÓN

Jeden temný trón
Kendare Blake


Počet stran: 440
Nakladatelství: CooBoo
ALBATROS MEDIA SK

Tri temné koruny si získali srdcia čitateľov. Teraz nastal čas, aby sa tri sestry postavili do boja o temný trón. Po nezabudnuteľných udalostiach beltainských slávností a zahájení Nástupného roka je celý ostrov Fennbirn hore nohami. Budúcnosť ostrova je viac než nejasná. Katharine, kedysi najslabšia a najkrehkejšia sestra, je silná ako nikdy predtým. Arsinoe odhalila pravdu o svojich schopnostiach a musí vymyslieť, ako zo svojho tajomstva vyťažiť maximum. Aspoň kým ju neodhalia. A Mirabella, ktorú všetci donedávna považovali za najmocnejšiu zo sestier a budúcu kráľovnú, čelí nekonečným útokom – útokom, ktorým nevie zabrániť a ktoré ohrozujú ľudí blízkych jej srdcu. Boj o korunu sa už začal, no ktorá z troch sestier zvíťazí?



Na ostrove Fennbirn sa každej kráľovnej narodia trojičky - travička, naturalistka a elementalistka - Katharine, Arsinoe a Mirabella - ktoré majú o korunu bojovať na život a na smrť.
Prvá kniha v sérií, Tri temné koruny, skončila nečakane, preto som sa nemohla dočkať, kedy sa pustím do jej pokračovania. Jeden temný trón sa začína niekoľko týždňov po udalostiach prvého dielu, sledujeme výraznú zmenu Katharine, ktorá sa zo slabej travičky mení "nemŕtvu kráľovnú" a Arsinoe objavujúcu svoje schopnosti. Zatiaľ, čo sa myšlienka vraždy svojej sestry Arsinoe hnusí, Katharine sa s radosťou zabáva posielaním otrávených darčekov Mirabelle.
V priebehu deja sme svedkovia intríg, vysokopostavených ľudí snažiacich sa zubami-nechtami zostať pri moci a dostať sa k moci, boju i lásky. Stretávame dobre poznané postavy i nové. Jeden temný trón nám ponúka temnú všehochuť a ja to milujem.

Ale i napriek tomu, som našla v knihe pár nedokonalostí, ktoré by som rada mierne rozobrala. Začnime teda dialógmi - častokrát pôsobili strojene a nereálne, či už išlo o vyjadrenie silných emócii, ako je žiaľ ale láska, alebo iba o menej podstatné dialógy. Osobne som im neverila a počas čítania mi to niekoľkokrát pripadala neuveriteľne kostrbaté (najmä v "krízových" situáciach, kedy si postavy vylievali srdce či prejavovali silné emócie).

Druhým najväčší nedostatkom knihy, z môjho pohľadu, boli neuspokojivé odhalenia, keďže prvá kniha nám dala niekoľko naozaj skvelých, nečakaných odhalení, som bola sklamaná a moje očakávania neboli naplnené.

Svet Kendary Blake je skvelý a rozhodne prepracovaný, ale ocenila by som trochu, ak by viac a častejšie načrtávala históriu ostrova a minulých kráľovien, pretože si myslím, že v zálohe má toho ešte dosť.

Mimo tohto, je podľa mňa Jeden temný trón príjemné, oddychové čítanie, vhodné či už pre teenagerov alebo ľudí, ktorý majú jednoducho radi fantasy s miernou a príjemnou prímesou lásky.

Ema

Žádné komentáře:

Okomentovat