čtvrtek 20. prosince 2018

RC: PŘÍBĚHY NA DOBROU NOC PRO MALÉ REBELKY

RC: PŘÍBĚHY NA DOBROOU NOC PRO MALÉ REBELKY

Elena Favilli, Francesca Cavallo
Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky

Nakladatel: Albatros
Počet stran: 224

Anotace: „Inspirujte své malé rebelky životy stovek výjimečných žen, které se nebály dělat věci po svém.“                          


Sto krátkých příběhů vypráví životní osudy stovky mimořádných žen z minulosti i současnosti. Umělkyně, sportovkyně, vědkyně, političky a další velké osobnosti, které se nesmazatelně zapsaly do historie, inspirují malé i velké čtenáře snít velké sny. Seznámíte se s královnou Alžbětou I., módní návrhářkou Coco Chanel nebo s tenistkou Serenou Williams. Každý medailonek navíc doprovází celostránkové portréty od šedesáti výtvarnic z celého světa. 

   O této knize jsem již toho spoustu slyšela již dřív. Když tato kniha byla vydaná, bylo okolo ní obrovské bum. Každý bookstagramer, samo nakladatelství i výlohy knihkupectví mě lákali, abych si tuto knihu přečetla. Dlouho jsem měla celkem dost  narvaný to-read list, ale konečně jsem se dostala k této knize.
   Na první pohled vypadá tato kniha naprosto úžasně. Na obálku jsou vybrány krásné barvy a fonty, které spolu ladí. Nezapomeňte, že tato kniha byla psána pro malé děti, takže se na to také trochu musíme tak dívat.
   Písmenka v knize jsou větší než ve většině knih, než normálně čtu, což je trochu předvídatelné. V této knize je vždy přes jednu stranu text o dané ženě a na druhé straně je její podobizna. Velice zajímavé je to, že žádná s kreseb si není moc podobná s tou předchozí, protože na této knize se podílelo větší množství ilustrátorů (což je skvělý nápad). Na každé straně s obrázkem můžete taky najít citát dané ženy, což mi přijde jako krásná tečka. Jinak texty/povídání o každé z žen je velice krátké shrnutí jejich života a díla. Celé je to psáno velice lehce, aby to i nejmenší dokázali pochopit. Já jsem osobně několik žen z této knihy neznala, takže i pro mne to byla zajímavá kniha. Každý příběh začíná takovými pohádkovými slovy (např. Byla jedna holčička..., Jednoho dne..., Kdysi dávno... apod.), což je velice roztomilé a milé.
   Co říct k této knize na závěr? Rozhodně si dokážu představit malou holčičku, jak jí maminka čte před spaním tyto příběhy. Rozhodně vám ji doporučuji, ať už jste mladší či starší čtenář jakéhokoli pohlaví. Rozšíříte si tím obzory s touto nijak náročnou četbou.

Míša

Žádné komentáře:

Okomentovat