sobota 19. května 2018

RC: SNĚHURKA JABLKA NEBAŠTÍ

Sněhurka jablka nebaští
Petra Stehlíková

Nakladatelství: Nová Forma
Vydáno: 2017
Počet stran: 286
Ebook ZDE

Anotace: Pro Charlie Ever Watkinsovou je život jedna velká zábava. Slova jako zodpovědnost, ambice nebo sport považuje za sprosté výrazy, které by se měly vyslovovat šeptem. Nebo vůbec. Nejdřív řeže a pak hledá metr. Občas. Volný čas tráví vysedáváním se svými stejně uvažujícími přáteli po barech a v opileckém stavu se sází o všechno možné. Dost často prohrává a tak není divu, že její život tvoří řada po sobě jdoucích průšvihů. Jednoho dne ovšem přijde sázka, která se jí vymkne z rukou…


Pocity před čtením:
Od Petry Stehlíkové jsem nic zatím nečetla, ale vím, že spooousta booktuberek si její sérii Naslouchač velmi vychvaluje. Takže jsem se velmi těšila na nějakou její knihu. Také jsem poměrně dlooouho nečetla nic ryze českého, takže jsem byla také zvědavá, jak se čeští autoři rozvíjí a jak obohacují náš malý rybníček českých knih. Obálka knihy není nijak složitá, ale vypadá naprosto božsky.

Názor při čtení:
Tahle knížka není YA ani NA, ale určitě bych tuto knihu doporučila pro starší čtenáře/ky. Humor v knize nesedne určitě každému, ale to poznáte již dle ukázky knihy. Ten humor mi zrovna sedl jak setinka na hrnec. :D Příběh celkem odsýpá a nezadrhává se. Je zde spousta vzpomínek a velmi humorných myšlenek hlavní hrdinky. Opravdu je v knize postava Sněhurky pojatá jiným a originálním způsobem, který vám může změnit pohled na celou pohádku o dívce a sedmi trpaslících (ti se v knize taky vyskytli a byla to jedna z mých nejoblíbenějších pasáží v celé knize :D). Knihu bych asi nazvala spíše parodií na originální příběh než originální „retelling“. V knize je také vysvětleno, proč naše „Sněhurka“ jablka nebaští, má k tomu celkem fádní důvod, který se dozvíte v knize. ;) Místy je kniha velmi zajímavě zpracovaná po grafické stránce (např. při psaní ozvěny, která je psána různou velikostí písmen) a to si prostě zamilujete!!!

Konečné zhodnocení:
Co říct na konec? Tahle kniha je opravdu odpočinková záležitost, u které se i zasmějete. Samozřejmě toto musí být váš šálek humoru. ;)

Pac a e-knihu
Spahejtle
-----------------------

5 komentářů:

  1. Upřímně? Mně se ta obálka hrozně nelíbí :D Ty tečky jsou podle mě dost nešťastně rozmístěny... ale jinak to vypadá super a teď bych docela i ocenila nějakou knihu, u které bych se furt smála.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nemám vůbec vkus na barvy apod., takže mi nevadí pomalu žádná obálka. :D

      Vymazat
    2. Mám stejny názor jako We Ronnie... obálka se mi vůbec nelíbí, ale recenze je pěkná. Třeba až zestárnu (v stylu četby z YA na podobné knihy), tak po ní sáhnu.. :)

      Vymazat
  2. Podľa recenzie vyzerá kniha na celkom dobrú oddychovú jednohubku 😊

    OdpovědětVymazat
  3. Ja takhle četla něco o carodejce- taky česky autor, taky jakoze parodie a taky hodne jednoduché-nějak mě tohle neodlovilo alekdyz někdo hledá fakt jen totální relax tak asi ok

    OdpovědětVymazat