sobota 5. září 2015

BLOGTOUR DOMINIKA DÁNA - PŘEDSTAVENÍ

Tým Dominika Dána, nejúspěšnějšího spisovatele Slovenska, mě kontaktoval, zda-li bych se chtěla účastnit, spolu s pár dalšími vybranými, jejich blogtour ke knize Rudý kapitán. Protože jsem od DD již dvě knihy knihy četla a líbily se mi, na nabídku jsem kývla. A tak jsme tady. akce trvá od 1.9. do 15.9., kdy u mě (a ostatních) najdete 6 článků na různá témata. Nebude chybět ani soutěž o dva výtisky Rudého kapitána, tak zůstaňte naladěni! :)


Představení Dominika Dána a jeho tvorby
Následující informace jsem čerpala z wikipedie (trapně, já vím, z wikipedie se kvalitní text nečerpá, taky tam není všechno z ní, slibuju, jen jsem si ji prostě otevřela, abych zjistila, jestli tam nemají něco nového, něco lepšího, no prostě přiznejte se, kdo nikdy nečte wikipedii? :-D ), z Databáze knih a stránky spisovatele.cz. 
  • Dominik Dán (1955) je na Slovensku nejprodávanější slovenský spisovatel.
  • Píše pod pseudonymem, protože jako kriminalista pracuje ve službě, kde je dodržování konspirace a anonymity základním předpokladem pro výkon zaměstnání. Předpokládá se, že pracuje přímo v oddělení se specializací na vraždy.
  • Začal publikovat relativně pozdě, první knihu vydal ve svých padesáti letech, v roce 2005. Sám připouští, že mu pomáhá při psaní jeho dvacetiletá kriminalistická praxe. 
  • Dánovy příběhy se odehrávají většinou v polistopadovém Slovensku a opírají se o skutečné události. 
  • V roce 2010 se autorsky podílel při tvorbě seriálu Kriminálka Staré Město. 
  • Na Slovensku vycházejí Dánovy knihy ve dvacetitisícových nákladech.
Seznam jeho děl

I když to je asi něco, co vám moc neřekne, pokud ho vůbec neznáte a stejně tak vám to nic neřekne, pokud ho znáte, protože jste to četli a víte sami, kdy :) Seřazeno podle data vydání na originálu.
2005 Popol všetkých zarovná
2005 Nehanebné neviniatko
2006 Beštia
2006 Sára
2007 Cela číslo 17
2007 Červený kapitán
2008 Hriech náš každodenný
2008 Knieža Smrť
2009 Noc temných klamstiev
2009 Mucha
2010 Studňa
2010 Mucholapka
2011 Na podpätkoch
2011 Žiješ iba dvakrát
2011 Kožené srdce
2012 Uzol
2013 Kráska a netvor
2013 Básnik
2014 Nevinným sa neodpúšťa
2014 Jednou nohou v hrobe 

Já jsem od něj četla Bestii a Básníka, moje recenze si můžete přečíst po kliknutí na názvy ;) Ještě bych si ráda přečetla Uzel, protože jsem o něm hodně slyšela. A právě teď mám v tabletu Rudého kapitána a vás na něj brzo čeká recenze.



Můj názor?

Přiznám se, že jsem nevěděla, že je DD tak starý. Tedy, starý, to abych ho zase neurazila :) Jen jsem s představovala nějakého mladého floutka, něco jako Richarda Krauze z knihy (kdo ví, kdo neví, dozví se). Dále mě hodně překvapilo, že se všechny knihy opírají o skutečné události! Věděla jsem, že ty dvě, co jsem četla, jsou na základně skutečnosti, ale jestli všechno, tak to pane jo, to byla hodně drsná doba. A tím mi to, co jsem četla, přijde ještě drsnější a nechutnější. V dobrém :) Překvapuje mě, že jako kriminalista se o tom odvažuje psát, když ne vždy tam policisté vystupují vyloženě kladně. Chápu ten jeho pseudonym, jinak by měl asi malé peklíčko. Knihy jsou nám, v Čechách, hodně blízké, myslím i proto, že to, o čem se píše, jsme prožili stejně jako Slovensko, všechno to známe, chápeme vtipy s VB a smějeme se jim (není to jako vtipy v CIA protože v tom jsme nevyrostli). Nemám názor na překlady ze SJ do ČJ. Přiznám se, že mě se SJ čte docela špatně, když to mám číst v delším textu. Jasně, rozumím tomu, ale neužiji si to tolik. Zase na druhou stranu, není nic lepšího, než číst knihy v originále, protože tím nejlépe poznáme, co a jak tím chtěl autor říci.

Názory čtenářů z Databáze knih
  • Detektívka? Jedine od Dominika Dána :-) Pri jeho knihách sa človej aj zasmeje aj si občas poplače a aj sa bojí :-) Najlepší autor detektíviek v celej Slovenskej i Českej republike :-)
  • Môj najobľúbenejší slovenský autor... Úžasné knihy, jedna lepšia ako druhá, chlapci z oddelenia vrážd sú geniálna partia, perfektne sa dopĺňajú, škoda len, že pán Dán nechrli tie knižky rýchlejšie, pretože sa vždy teším na každú ďalšiu.
  • Mám kúpené a aj samozrejme prečítané všetky Vaše knihy. Už ani neviem, ktorá sa mi dostala prvá do rúk, a potom som hľadala aj tie ostatné. Sú to smutné, alarmujúce príbehy, ale písané s tak odľahčeným humorom... Aj sa vždy nasmejem a aj "pozamýšľam" nad krutosťou , čo sa odohráva v našich životoch. Jeden príbeh sa zhodou okolností odohrával aj pri mojej dedine. /Studňa/. Dozvedela som sa o tom až z knihy. Teším sa na ďaľšie ...
  • Zatiaľ som prečítal len dve knižky od tohto spisovateľa ale môžem povedať, že je už môj obľúbený, a určite siahnem po ďalších a časom prečítam všetko od Dominika Dána. Najviac sa mi páči, že sú to prípady od nás,z našich ulíc, miest a sú veľmi čitateľné :-) len tak ďalej.
  • Toto je pán spisovateľ. Nevieme jeho meno ani podobu, tá fotka je ilustračná. Píše s geniálnou ľahkosťou, jeho texty sa čítajú samé. Má svojský štýl : rozohráva viacero príbehov naraz, preskakuje v čase dopredu aj dozadu až nakoniec sa všetko stretne a príbehy sa uzavrú. Postavy sú geniálne vykreslené, autor je majstrovský psychológ a znalec ľudských pováh.
  • Rovněž tak můj oblíbený autor. Úžasná znalost kriminalistického prostředí, knihy mají spád, jsou čtivé - přečteno jedním dechem, a navíc jde o literární zpracování reálných případů, které se skutečně udály. V češtině zatím vyšly tři romány, které mám již přečtené, a protože se mi nechce čekat na další překlady, přečtu si ostatní ve slovenském originálu. Právem je to na Slovensku v současné době nejprodávanější autor.

Znáte vy tohoto autora? Četli jste od něj něco? A nezapomeňte DEBATOVAT (klik na soutěž ;) )

Žádné komentáře:

Okomentovat