pondělí 4. února 2019

RC: PREČO MAMA PIJE

PREČO MAMA PIJE
Gill Sims

Nakladatel: Lindeni
Počet stran: 360

Anotace: Vitajte v maminom svete. Otecko má rád dômyselné prístroje, deti Peter a Jane rady zapaľujú ohne, rady sa snažia zabiť jeden druhého a nútia mamu piť. A mama potrebuje pauzu...


Tato kniha je deníkem jedné obyčejné matky. Elenslaví třicet devět let a přemýšlí nad svým stereotypním životem. Neustále se snaží vyrovnat těm dokonalým matkám, které všechno stíhají a svým dětem připravují báječné zdravé svačinky. Místo toho, se však rozčiluje se svými dvěma dětmi, Janou a Petrem, manželem Simonem a ostatními příbuznými. Pracuje na půl úvazku vjedné IT firmě, a protože potřebuje víc bot a musí platit hypotéku, rozhodne se vydělat hromadu peněz. Dostane nápad na vyvinout novou aplikaci, která tady ještě nebyla...

Díky tomu, že je kniha psána formou deníku, se čte velmi rychle. Tak od poloviny knihy seděj začne hodně opakovat a vpodstatě nic nového se nedozvíte. Takže, podle mě mohla být kniha jen poloviční. Elenino neustálé stěžování vám taky začne brzy lézt na nervy. Upřímně i toho alkoholu už tam bylo na můj vkus trochu moc. Sousta matek je ve stejné situaci jako Elen a zvládají to bez hroucení a neustálého pití. Jsem sice mladá a děti nemám, ale i ta výchova mě trochu zarážela a děti mi přišly drzé a tak trochu rozmazlené

Ale abych nebyla jen negativní. U některých pasáží se opravdu od srdce zasmějete a myslím, že se vnich pozná nejedna matka. A ta první polovina byla opravdu čtivá. 

Když nad tím tak přemýšlím, tak si říkám, že vlastně úplně nevím, jestli bych vám knihu doporučit nebo ne. Prostě ji zkuste a uvidíte. Buď ji vpůlce odložíte, nebo jizvládnete přečíst celou. Určitě bych vám doporučila číst ji po částech. Myslím si, že by mě tak kniha bavila víc.

Petra T.

Žádné komentáře:

Okomentovat