neděle 1. července 2018

RC: TEMNÉ HLUBINY

Temné hlubiny
Robert Bryndza

Nakladatel: Cosmopolis
Počet stran: 413
Rok vydání: 2017
3. kniha v sérii Inspektorka Erika Fosterová

Anotace: Když dostane detektiv šéfinspektor Erika Fosterová tip, že by klíčový důkaz ve velkém drogovém případu mohl být ukryt v zatopeném lomu na okraji Londýna, nařídí jeho prohledání. Z hlubin však její kolegové vyzdvihnou nejen důkazy k tomuto případu, ale i kostru malého dítěte.

Pozůstatky jsou rychle identifikovány jako Jessica Collinsová. Sedmiletá dívka, jejíž zmizení plnilo stránky novin před šestadvaceti lety.

Erika musí začít spojovat střípky z minulosti se současností a nořit se stále hlouběji do rodinných vztahů Collinsových i do života vyšetřovatelky Amandy Bakerové, která si nepřestala vyčítat, že zmizení holčičky nedokázala vyřešit. Erika brzy zjistí, že toto vyšetřování bude jistě jedno z nejsložitějších a nejnáročnějších v její kariéře.

Někdo si totiž nepřeje, aby byl případ vyřešen. A udělá všechno, aby Eričino pátrání zastavil…

První knihou této série je Dívka v ledu, kterou jsem četla loni v srpnu a moc se mi líbila. Není tedy divu, že jsem byla zvědavá na další autorovy knihy. Přijde mi, že Robert Bryndza píše čím dál tím lépe. Své příběhy má do hloubky propracované, napínavé a zápletky jsou zajímavé. Většinou je má zkušenost taková, že první kniha bývá nejlepší a další už nejsou tak skvělé. Ale u tohoto autora mám pocit pravého opaku. Ano, Dívka v ledu byla skvělá, Temné hlubiny jsou však perfektní.

Hlavní postavou celé série je inspektorka Erika Fosterová, která nemá zrovna lehký život. Při práci přišla o svého milovaného manžela, který byl taktéž policista. Je bezdětná, její rodina žije na Slovensku, tedy daleko od ní, a přátel moc nemá. Dalo by se říci, že Erika žije prací, do které dává všechno. Bohužel ale ani v pracovním životě to nemá snadné - kariéra uznávaného vyšetřovatele neláká jen Eriku, takže jí neustále někdo šlape na paty. I přesto všechno si však stojí za svým, čímž je mi nesmírně sympatická. Je to vlastně jedna z mála postav, kterou bych ráda znala i v reálném životě.

Co se týče případu, ke kterému inspektorka Fosterová přijde v podstatě náhodou, opět dá hluboce zabrat celému týmu. Obětí je holčička, která zmizela před šestadvaceti lety a dodnes nebyl případ vyřešen. Nyní už se ví, že oběť kdysi někdo zavraždil a je na Erice, aby vraha odhalila. Při čtení thrillerů a detektivek moc ráda předem tipuji pachatele. Dobrá známka kvalitní knihy je pro mě ta, když mi ho odhalí až autor na konci příběhu. Byť jsem si myslela, že vím, kdo je vrahem Jessicy Collinsové, v závěru knihy jsem byla velmi překvapená.

Líbí se mi, že tentokrát dostaly více prostoru i další postavy. Například se více dozvídáme o Lence, sestře Eriky, či o dalších členech vyšetřovacího týmu. Jsem zvědavá, kam bude směřovat vztah mezi Erikou a Petersonem v dalších dílech dál, protože závěr tohoto dílu navádí na pokračování. Už jen díky této dvojici se těším na další díl...

Tato kniha, autor, série... celkově mě tohle všechno velmi baví. Takže pokud máte rádi kvalitní a hlavně napínavou četbu, neváhejte a pusťte se do této série. Nenechá vás totiž odejít, dokud ji nedočtete celou!

Hanča

4 komentáře: