středa 1. července 2015

RC: MYCELIUM - JANTAROVÉ OČI

Mycelium I - Jantarové oči
Vilma Kadlečková


Nakladatel: Argo
Série: Mycelium (1.díl)
Rok a měsíc vydání: 2013/06
Počet stran: 316

Anotace: Lidstvo navázalo styky s planetou Össe a začalo využívat tamní myceliální technologie. Zatím se úspěšně daří ignorovat nepříjemnosti, které s sebou kontakt s teokratickou civilizací Össeanů přináší: kult vesmírných Lodí, krvavé lidské oběti ve jménu Hmyzího boha, spóry nitrožilních hub a rituální drogy, rozkládající lidskou vůli. Lucas Hildebrandt, který jako vyslanec důvěrně poznal tamní svět, si ale dobře uvědomuje, že Země začíná být na Össe závislá. Proto hledá sílu, která by se mohla stát protiváhou össenské moci. Skutečně ji nachází – jenže je jiná, než předpokládal; a cena, kterou za to on sám musí zaplatit, je krutá.

Na Mycelium jsem se hodně těšila. Za prvé - podporujeme české autory a za druhé tuto autorku jsem několikrát osobně potkala (kdo jste byli loni na Světě knihy, určitě jste ji taky potkali, byla to ta "příšerka" s modrou hlavou (maska, ne že by Vilma byla příšera a obarvená namodro :-D). Zaujala mě už větička, kterou jsem ke knize někde slyšela - Mycelium je podhoubí a Mycelium proto, že co je důležité, odehrává se vskrytu.

Když jsem se do ní pouštěla, věděla jsem, že mě čeká nový svět a s ním spoustu seznamování. Na to se vždycky moc těším, dozvědět se, jak autor knihy rozehraje fungování ve své knize, kdo, kdy, kde a proč. Bylo mi tedy jasné, že mě čeká i spoustu názvů a slov, kterým nebudu naprosto rozumět. No a samozřejmě, dočkala jsem se. Ale nebojte, vše je však vysvětleno a pokud něco nevíte, věřte, že je to naschvál, abyste byli ještě chvíli napjatí a zjistili to až v ten správný a pravý čas. 

Čekala jsem, zda-li bude každá knížka mít vlastní příběh (pokud vím, je plánováno pět dílů), ale nakonec se ukázalo, že příběh a postavy budou pravděpodobně v celé pentalogii stejné (už čtu dvojku tak soudím podle toho), ale že v každé knize bude nějaká část, co se přenese do pokračování.

Všechno v tomto díle je krásně barvité a hraje to na čtenářovu představivost a fantazii. Tím, že autorka je Češka, nepřijdeme překladem o její styl psaní, který se mi rozhodně líbil. Píše čtivě, poutavě a není nouze o akci, zvraty či překvapení. A končí to tak, že si hned druhý den (jako já) musíte jít koupit dvojku, protože prostě musíte vědět co bude dál!

Psáno pro web MegaKnihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat