sobota 18. listopadu 2017

RC: HYGGE, TAJEMSTVÍ SPOKOJENÉHO ŽIVOTA

Hygge - Tajemství spokojeného života
Louisa Thomsen Britsová


Nakladatel: Esence
Rok a měsíc vydání: 2017/01
Počet stran: 192

Anotace: Skandinávské umění dobře žít. Dánové jsou považováni za nejšťastnější národ na světě. Za jejich spokojeností stojí hygge, což je pocit sounáležitosti a tepla, moment pohody a radosti. Tato malá knížka vám pomůže hygge najít ve vašem životě a užívat si jej každý den. Uvařte si šálek kávy, uvelebte se ve svém oblíbeném křesle a přesvědčte se, o kolik krásnější je život s hygge.

Hygge je teď velkým hitem a jestli se nepletu, tahle konkrétní knížka byla první na trhu, která se tématem zabývala. Když přišla, všude se probíralo to hygge, které jsem dost dlouho četla jako hyge a až pak jsem zjistila, že se to čte něco jako hjůga. A ano, dost dlouho jsem to ještě četla jako hjůdž, anglicky, no dánsky prostě neumím, takže si vyberte sami, jak tomu budete říkat, i když teď už je asi jen málo lidí, kdo nepodlehlo.

Kniha vyšla pod edicí Esence, což je relativně také novinka, víc jak rok jim tuším není, a už teď je mám zafixované jako vcelku kvalitní literaturu, která neplácá takzvaně o ničem a má dost zajímavé kousky ve svém repertoáru. Hygge vydala, myslím, ještě jednu (nebo se teď chystá) a určitě si ji také pořídím.

Ale podívejme se blíž, co je to vlastně to Hygge. Když jsem četla, připomnělo mi to trochu knihu Tajemství. Celou dobu se o TOM mluví, ale vlastně TO nikdo neřekne jakoby na plnou pusu a nakonec si nejste jistí, o CO vlastně jde. Ale po tom, co jsem si hygge googlila, jsem si nakonec s knížkou porozuměla. Ale jestli nemáte rádi náznaky a nápovědy, spíše chcete přesný návod, tak asi sáhněte po nějaké jiné.

Spoustu čtenářů nadávalo na jazyk tohoto díla a i já se musím bohužel přidat. A nevím, jestli je to překladem, nebo rozvláčností, nebo jestli to tak autorka napsala schválně, jen to nebyl úplně můj šálek. Ale na druhou stranu, když jsem dala knížku kamarádce, která čte především esoteriku, řekla mi, že jí to přijde naprosto normální a nechápe, o čem to mluvím, tak možná tady je zakopaný pes. 
Nenajdeme tu sice přehršel obrázků, ale když už na nějaký narazíme, tak stojí za to. Super severské minimalistické kousky. A je tu i pár citátů (třeba Matka Tereza), které rozhodně stojí za vypsání si na nástěnku, nebo alespoň já jsem to udělala. Celé Hygge a celá kniha je o tom, co si sami vezmete, co si odnesete a jak to přeberete. Něco si přečtete a musíte to převést do vlastního světa, vlastního myšlení a zkušeností.

Nikdo vám přece neřekne, jak si udělat život hezčí. Tedy omyl, spoustu lidí vám do toho bude kecat, spoutu vám dokonce dobře poradí, i tato kniha vám řekne, jak to můžete udělat, jak to můžete zkusit, doporučí vám to. Ale vy jste ti, kdo to už musí sám praktikovat. Tak držím palce, až je váš život už jen spokojený.

14 komentářů:

  1. Mám jí doma. Kupovala jsem jí hned jak vyšla. Pak jsem si pořídila tu barevnější verzi od Joty (tu jsem už i přečetla) a do téhle se mi nějak nechce. Tak jsem na ní teda zvědavá. Každopádně tak poutavě zkrátka nevypadá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo je mi to jasný že ta barevnější obrázková od Joty láká víc. 😀

      Vymazat
  2. Krásná, recenze. Uz dlouho Premyslim zda si ji pořídit nebo ne :) radost mi Urcite dela svíčka a poradny hrnek kavy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju. Jo konečně je tu celozimni svíčkové období 💜

      Vymazat
  3. O této knížce jsem slyšela :) a vypadá fakt zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak dej určitě vědět kdyby ses do ní i pouštěla. 😉

      Vymazat
  4. Super!! Všude jsem to teď viděla a absolutně jsem netušila, co to je. Moc děkuji za představení! :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. O této knize jsem hodně slyšela, ale recenzi na ni čtu poprvé. Chtěla bych si ji přečíst, ale nějak na to nespěchám :)

    OdpovědětVymazat
  6. Knížka vypadá zajímavě. Ráda čtu knížky, u kterých člověk musí přemýšlet. Zrovna čtu Pátou dohodu a je to skvělé , člověk si uvědomí hodně věcí a nutí ho to nad tím přemýšlet. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělá recenze, na knihu určitě mrknu a přečtu si jí:).
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  8. Je po obsahové stránce moc velký rozdíl mezi touto knihou a tou od Wikinga?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím. Bohužel nejsem schopna posoudit, Hygge jsem recenzovala pouze tuto.

      Vymazat
    2. To je škoda. Ostatně recenze (čti recenze tak jak má být a jak ji můžeš číst v odborných časopisech) právě v sobě má mít jisté srovnání s podobně tematicky zaměřenou knihou. Recenze je hodnocení a jak můžeš hodnotit něco, o čem jsi četla jen v té jedné knize? Pak se jedná o dojmologický článek a ne o recenzi.
      Přesto musím říci, že tvá recenze je to nejlepší, co jsem mohla kdy na jakémkoliv blogu číst a považovat za recenzi. :-)

      Vymazat