středa 19. září 2018

RC: NEPOBOZKANÁ

RC: NEPOBOZKANÁ

Nepobozkaná
Autorka: Miroslava Varáčková


Nakladatelství: Cooboo
Vydáno: 2014,2018
Počet stran: 237
ALBATROS MEDIA SK

Anotace: Dominika má sladkých šestnásť a na obzore žiaden frajer, žiadne rande a je posledná „nepobozkaná“ druháčka! No potom sa z čista jasna zjaví na obzore sexy štvrták Šarkan. Šarkan jej poblázni hlavu, no Domča si nie je istá, či práve tento chalan s krásnymi očami a nevyspytateľnou povahou jej má strhnúť nálepku „nepobozkanej“. Ale Dominika chce naozaj zažiť tie neopakovateľné prvé rande, prvé bozky a kolotoč nezabudnuteľných zážitkov. Podarí sa jej to so Šarkanom?

Pocity před čtením:
Pôvodne som nemala v pláne začať čítať knižky od slovenkých autorov/autoriek lebo neviem vstebať že skovenskí autory dávajú slovenské mená(logicky) ale mne to vadí... a možno len preto že som čítala negatívne recenzie na ne ale keď prišla Nepobozkaná v roku 2014 nezaujala ma ani obálka ani anotácia a však o 4 roky prišlo Cooboo s novou verziou ktorá ma zaujala natoľko že som si povedala že vyskúšam niečo od slovenských autorov.
Názor při čtení:

Veľmi ma prekvapilo že knižka nemá kapitoly.Hlavné postavy som si nevedela predstaviť ako tam boli opísané pretože poznám ľudí s menami Šarkan a Dominika a o to ťažšie sa mi vžívalo do deja.Som na strednej takže dúfam že zažijem podobnú romancu len bez tých menej príjemných vecí ako u nej napr.okradnutie atď. Dej nebol taký ako som si ho predstavovala. Autorka prekvapila hneď na prvých stranách(v pozitívnom zmysle).Nebola to len obyčajná YA romantická knižka autorka v nej vyzdvihuje situáciu medzi mladými luďmi, rieši vzťahy v rodine a ako to vnímajú mladý ludia.Takže je to písané aj pre teenagerov ale aj pre dospelých každý si z toho vyberie to svoje je to príjemné milé čítanie. Torchu klišé keďže v niektorých prípadoch som vedela čo sa stane napr.hl.hrdinka zisťovala príčinu jednej veci a zisťovala ju asi štvrť knižky a popritom to bolo jasné už od začiatku.Samozrejme v niektorých knižkách je potrebné to klišé.Čo sa týka konca pre mňa to skončilo otvorene akoby autorka písala druhý diel ale čo už.
 
Konečné zhodnocení:
Ak chcete začať so slovenskou YA literatúrou siahnite určite po knižkách Miroslavi Varáčkovej. V jej knižkách sa nerieši len jedna vec. Pre mňa osobne bol mínus iba tie mená. Inak dej veľmi pútavý.Prečítala som ju za pol dňa.

Vika

3 komentáře:

  1. YA od slovenské autorky?.... Boží!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano,Miroslava Varáčková píše už dosť dlho YA a má ich o mnoho viac.

      Vymazat
  2. Už dlhšie pokukujem po autorkiných knihách, len by sa zišlo viac času na čítanie... :)

    OdpovědětVymazat