úterý 27. února 2018

RC: KAZIMĚSTI

HOSTUJÍCÍ ČLÁNEK

Kaziměsti
Autor: Martin Bečan
Rok vydání: 2017
Počet stran: 256
Anotace: Čtveřice přátel naskočí jednoho dne do přijíždějící tramvaje číslo 0 a ta je zaveze do Nikam. Zjišťují, že město, ve kterém žijí a studují, má druhou tvář. Sněží v něm papír, tramvajové koleje tvoří horské dráhy, krysy se mění ve stíny a jsou v něm domy, ulice a celé čtvrti, o kterých většina lidí nemá tušení. Zlákáni plejádou divů a zázraků se rozhodnou sem přestěhovat. Jenže město je nakaženo nemocí...

Pocity před čtením knihy:
Tuto knihu jsem si koupila na Humbooku, protože zde byl autor knihy a taky protože jsem velmi dloooho nečetla nic od žádného českého spisovatele a zajímalo mě, jak se český autor dokáže poprat s fantasy žánrem. Obálka této knihy je překrásná a malba na obálce mi přijde velmi zajímavá​. Barvy jsou velmi dobře sladěny a dodávají knize mystický vzhled.​
Názor při čtení:
Martin Bečan zvolil velmi originální a neotřelá jména pro své hlavní hrdiny, které nemusí všem vyhovovat, ale (podle mne) byly zajímavá. Hlavní postavy této knihy nebyly nijak dokrášlovány a každá měla nějaké nedokonalosti a vzhledově byly velmi odlišné od klasických hrdinů z knih. A to mi přišlo skvělé. Občas jsem se v průběhu příběhu zamotala v tom, co se v knize děje (nooo, je tam Podivná ulice​, tak se nemám čemu divit). Děj ​byl jinak velmi zajímavý a kniha mi přímo mizela pod rukama, jen jsem se na začátku musela zorientovat. :) Z knihy je cítit, že je ryze česká a že není překládaná. Autor si krásně hraje s češtinou a nově vytvořená slova jsou prostě skvělá (třeba se mi líbilo slovo stínka, což je stínová krysa). Taky se mi líbí zapojení českého města (Olomouc) do knihy.​ Kniha má otevřenější konec, který mě osobně nevadí a někdy ho i preferuji, protože každý člověk si konec knihy může vyložit po vlastním...
Konečné zhodnocení:
​Pokud si chcete přečíst něco od českého spisovatele a máte rádi urban fantasy, tak tato kniha je něco pro vás! Spousta lidí čte převážně zahraniční autory a ani netuší, že i v České republice máme schopné autory, kteří mohou oslovit mladé čtenáře a hrdě se poprat se zvoleným tématem.
Spahejtle
------------------------
Ahoj! Jmenuji se Magda, je mi 15 let. Jsem knihomolka, která ujíždí hlavně na YA, sci-fi, fantasy a dystopických knihách. Kromě čtení také ráda vyrábím rekvizity ze seriálu a knih. Ráda zkouším různé make-up produkty, ale nejsem žádný profesionál. :) Také miluji cestování a ochutnávání místních spacialit. Doufám, že se Vám budou mé příspěvky líbit. :) Pac a knihu 

2 komentáře:

  1. Já teda moc nemám ráda otevřené konce, ale jinak tahle knížka vypadá skvěle:D. Super recenze!
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju,
      jsem moooc ráda, že se ti recenze líbila. 😊💚
      Magda

      Vymazat