sobota 25. října 2014

ZŮSTAŇ SE MNOU

Zůstaň se mnou
Gayle Formanová


Nakladatel: YOLI
Počet stran: 184
Rok a měsíc vydání: 08/2014

Anotace: Talentovaná violoncellistka Mia si vždy myslela, že nejtěžším rozhodnutím jejího života bude volba, zda jít za hlasem svého srdce, jenž jí radí zůstat s Adamem, nebo se naplno věnovat druhé osudové lásce – hudbě –, protože to by znamenalo soustředit veškerou energii na studium na prestižní umělecké škole. Jednoho únorového rána se však všechno změní. Když se Mia po děsivé autonehodě probere, nic necítí. Vidí své mrtvé rodiče, těžce zraněného bratra – a nakonec samu sebe. Zatímco její tělo je v kómatu, ona sama může vidět a slyšet vše, co kolem děje. A najednou se musí rozhodovat, zda na tomto světě vlastně chce ještě zůstat, anebo zda o svůj život, který beztak visí na vlásku, bojovat přestane.

Od této knihy jsem měla obrovská očekávání, vzhledem k tomu, jak moc se o ní mluví, všichni ji chválí a všichni u ní brečí. A bohužel, jak to tak bývá, když je očekávání příliš velké, přichází povětšinou zklamání. A tak je tomu i se mnou a touto knihou. 

Neříkám, že byla špatná, to vůbec ne, ale byla obyčejná, žádný očekávaný zázrak nepřišel. Viděla jsem i film a musím říct, že tohle je snad první počin, kdy hodnotím zpracování pro plátna kin lépe než čtenou formu. I když nevím, předlohou jim byl tento příběh, možná v něm viděli víc, než já, možná je chyba ve mě. Každopádně slzy se u mě nekonaly, ani zdaleka. 

Příběh mě zaujal. Obrovský zvrat hned z kraje knihy byl dobrý úvod do děje. Většinu knihy prožíváme v retrospekci a to, že víme, jak vše dopadne, určitě hraje na atmosféru a na city. Myslím si však, že na to, jaký potenciál toto vyprávění mělo, na mě atmosféra nezapůsobila tak, jak mohla. 

Odehraje se několik moc pěkných rozhovorů, často poučných a k zamyšlení. Jako už několikrát zde ale budu přičítat vinu svému věku, kdy tyto knížky a problémy mám už za sebou. Rozhodně bych tedy doporučila dílo pro teen věk, vím, že několik knižních přátel, jejichž názoru si cením, tuto knihu opěvují kudy chodí.

Nesmím zapomenout pochválit obálku, je povedená. Toto je filmová verze, první vydání vyšlo pod Ikarem a jmenovalo se Jestli zůstanu, což mi, po pravdě, přijde lepší název než tento, dává větší smysl. Každopádně přebal je povedenější tady. A další, co nesmím zapomenout, je láska k hudbě, která nás potká na každé druhé stránce. Díky této knize jsem se rozhodla, že se naučím na něco hrát, tak uvidíme.

Recenze psána pro web DatabazeKnih.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat