čtvrtek 18. dubna 2019

RC: MANŽEL NA OBJEDNÁVKU

hostující článek

Manžel na objednávku
Catherine McKenzieová

Nakladatelství: Fortuna Libri
Rok vydání: 2013
Počet stran: 344

Anotace: 

Je tu nová Bridget Jonesová a jmenuje se Anna!

Anna Blytheová si na svůj život nemůže stěžovat. Má skvělou práci v redakci časopisu, úžasnou nejlepší kamarádku a právě se jí podařilo sehnat nakladatele pro svoji knižní prvotinu. Potíž je v tom, že si neustále vybírá nevhodné muže. Brzy poté, co se jí zhroutí další vztah, najde Anna vizitku společnosti, jež má stejné jméno jako ona a kterou považuje za seznamku. Ze zvědavosti a pro tu shodu jmen si ji ponechá. A když jí pak nejlepší kamarádka oznámí, že se právě zasnoubila, rozhodne se z jakéhosi pocitu žárlivosti a vzdoru tu tajemnou agenturu vyzkoušet. Jenže ji čeká pořádný šok – nejde totiž o obyčejnou seznamku, ale o kancelář nabízející exkluzivní (a taky pořádně drahé) zprostředkování sňatků... 

O něco později se Anna ocitne v luxusním mexickém letovisku, kde se během pouhých dvou dní seznámí s Jackem, mužem, kterého jí vybrali, a provdá se za něj. A navzdory všemu očekávání to funguje! Alespoň do chvíle, než novopečená manželka odhalí, že ani Jack, ani agentura nejsou tím, čím se zdáli.

Klasický ženský román. To byla první věta, která mě napadla při objednání této knihy. 

Ale nepředbíhejme... 

Hrdinkou této knihy je mně celkem sympatická novinářka Anna, která má ovšem neskutečnou smůlu na chlapy. Jednoho dne však narazí na tajemnou agenturu, která by jí údajně měla změnit život. Navíc ještě se stejným jménem jako ona sama. A také, že jo! Smolařka Anna ze zoufalství firmu kontaktuje a pak už se dějí opravdu zvláštní věci. Nejprve přichází na řadu různá testování a porovnávání (to jako jestli je Anna vůbec normální!) a na základě všech výsledků jí bude přiřazen "pan dokonalý", kterého však naše hrdinka pozná až těsně před svatbou. Za všechno to riziko vydá Anna nemalé peníze... ale víte co? Toto mě fakt bavilo. Ta holka má kuráž, říkala jsem si. Všechno ještě navíc udělala v naprosté tajnosti a ani se s nikým nemohla poradit, jestli je tohle ta správná cesta.... Obzvlášť když ji k tomu vlastně tak trochu dohnala i její nejlepší kamarádka Sára, která se právě zasnoubila. Mimochodem, co se týká Sáry, je skeptická a o dost ráznější než Anna. 

Osudný den D je tu a Anna se letí "seznámit" se svým budoucím manželem až do Mexika. Tuto část příběhu jsem doslova hltala a dost mě bavila. Hlavně, když se na scéně objevil Jack. Tak romantický, pozorný, pěkný a prostě dokonalý muž. Přesně takového Anna přece celý život hledala. Už od začátku mi však byl podezřelý a něco mi na něm nesedělo. Ale jestli právem nebo ne, to už si budete muset přečíst sami ;-) Každopádně po návratu domů se již vdané paní Anně totálně změní život. Pochopitělně ji čeká spousta vysvětlování, kde ke svému muži přišla a že se tak najednou rovnou vzali. Čas plyne a zdá se, že je vše naprosto dokonalé... 

Abych shrnula své dojmy a pocity z této knihy, stačí mi jedno jediné slovo: Oddechovka. Ale moc pěkně se četla a i přesto, že čtu raději thrillery, občas si ráda odpočinu u nějakého zamilovaného románku. Od knihy jsem nic jiného neočekávala a možná právě proto mě nezklamala. Zase na druhou stranu, jak už u takových románů bývá, člověk tak úplně není překvapený. Tak nějak se totiž ví, co se asi bude dít a kam to celé spěje. Konec byl na můj vkus až moc rychlý a asi by se nic nestalo, kdyby měla kniha o pár stran méně. Zkrátka ani neurazí, ani příliš nenadchne. No a co se týká porovnání s Bridget Jones? Jistá podobnost tu opravdu je ale neměla jsem z knihy pocit, že by původní příběh autorka kopírovala. 

Hanča

1 komentář:

  1. Manžel na objednávku vypadá velice slibně, Bridget jsem milovala :) Určitě se na knížku někde podívám :) Klidně mrkni i ke mě, už jsem opět rozjela blog a najdeš tam i hodně článků o cestování ♥ https://fitfoodhealthy95.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat