úterý 29. května 2018

RC: LOVCI HLAV

Jo Nesbø
Lovci hlav

Nakladatel: Kniha Zlín
Počet stran: 272

Anotace:
Ve svém dalším románu autor bestselleru Nemesis uvádí na scénu nového hrdinu. Roger Brown je podle svého vlastního názoru nejlepší a nejhůře placený lovec hlav (headhunter) v Norsku, má příliš krásnou ženu a příliš drahou vilu, a proto si musí přivydělávat krádežemi uměleckých děl. K tomu využívá kontaktů, které získává při své práci. Clas Greve je dokonalý kandidát na jakoukoli vrcholnou pozici. Ženám připadá okouzlující, a navíc vlastní jeden Rubensův obraz stomilionové hodnoty. Dokáže-li Roger Brown tento obraz získat, vyřeší se tím jeho ekonomické potíže a navždy získá svou ženu Dianu. Když se však Brown dostane do Greveho bytu, zjistí něco, co vědět ani nechtěl. Roztáčí se nečekaný kolotoč událostí. Náhle se lovcem hlav stává někdo jiný, Brownovi jde o život a mění se ve štvanou zvěř. Začíná zběsilý hon a boj o přežití, ve kterém může zvítězit jen jeden... Napínavý román se dočkal filmové adaptace (česká premiéra na podzim 2011)



Musím říct, že tohle je kniha, ke které jsem se dostala až po dlouhé době, ačkoliv Nesbø se mi velmi zalíbil díky sérii s Harrym Holem.

Lovci hlav je kniha, která je od začátku do konce plná zvratů. Asi v polovině knihy jsem si myslela, že vím, jak dopadne. Jenže, omyl… konec mě překvapil a až do vysvětlení jsem v tom měla trochu zmatek.

Velmi mě bavilo i to jako bylo vykresleno pozadí děje, nic zdlouhavého ale dostatečného na to aby si to čtenář mohl vybavit a vžít se do děje, který ho vtáhne.

Knihu, jsem přečetla dalo by se říct jedním dechem. Z počátku to vypadá, že hlavní postava žije běžný život člověka, který se živí jako lovec hlav (pozn. člověk, který obsazuje firmám manažerské pozice), práce, manželka, krásná vila. Jenže peníze na placení účtů nestačí, takže si musí přivydělat. Díky své práci se dostává k potřebným informacím a kontaktům, aby mohl krádež dokonale naplánovat a provést.

Když v tom do děje vchází Clas Greeve, který se jeví jako dokonalý kandidát na vrcholnou pozici. Při pohovoru se zmíní o obrazu Rubense, který by navždy vyřešil jeho finanční potíže. A právě tady se Roger dostává do potíží, aniž by ještě cokoliv tušil. Obraz, který může vyřešit všechno, způsobí nemilé překvapení. Ovšem později se dozví, že šlo o něco jiného…o něco čemu musí zabránit.


Můj názor je že je kniha dobrá, taková se čte sama.

Na závěr bych chtěla dodat, že kniha určitě stojí za přečtení a rozhodně se podívám i na film – hlavně ze zvědavosti, protože mockrát se mi zatím nestalo, že by kniha byla horší než film.

Jana
---------------------------
Jsem obyčejná ženská, která odjakživa miluje zvířata, knížky a kreslení. Bohužel tyto fakta mi ničí na mě až přílišný pobyt v práci - brala bych tak pobyt jednou za čas no a fůru peněz :D Co opravdu nesnáším je srážka s blbcem a svoji alergii (díkybohu za pořádnou zimu, kdy mrzne :D ).

5 komentářů:

  1. Vypadá to zajímavě... 😍

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu mám už dlhšie v zozname "chcem si prečítať", asi sa na ňu čoskoro vrhnem 😁 pekná recenzia 😊

    OdpovědětVymazat
  3. Tak nevím - recenze vypadá lakave a na druhou stranu už jsem Nesba zkoušela a nesedl mi- no ale blíží se dovolené a prázdniny tak mu možná dam šanci - díky za tip

    OdpovědětVymazat
  4. Celkově tento styl knih nemusí, ale potom si vždy po takových recenzích mám chuť tyto knihy přečíst... no uvidíme, ale jako nalákání dobré.. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Lovci hlav jsou už jednou ze starších, taky mám doma, moc se líbila Nesbø mě zatím nikdy nezklamal, přesně tuším, o jakém zvratu píšeš, sama jsem se nechala nachytat a přetáčela stránky zpět. Moji srdcovkou od Nesba ale pořád zůstává Syn, Lovce hlav bych ale taky vřele doporučila!

    OdpovědětVymazat