pondělí 28. srpna 2017

V.C.A. PO NĚKOLIKÁTE A NE NAPOSLED

Narodila se 6. června 1923 ve virginském Portsmouthu. V dospívání utrpěla vážný úraz zad. Přestože podstoupila řadu operací, strávila většinu života na invalidním vozíku. Po otcově smrti se s matkou přestěhovala do Arizony a nastoupila úspěšnou kariéru ilustrátorky. Práce v komerční sféře ji však neuspokojovala, lákala ji dráha spisovatelky.

Po několika nevydařených pokusech nakonec prorazila v roce 1979 s románem Flowers in the Attic (Květy z půdy), který se během pouhých dvou týdnů vyhoupl na žebříčky bestsellerů. S nadšením čtenářů se setkaly i všechny následující autorčiny tituly, z nichž většina byla přeložena do několika jazyků. (knižní klub)

-------
To jen tak na úvod, protože jsem zjistila, že to nemám žádnou charakteristiku jedné ze svých nej autorek. Já vím já vím, už jsem to psala několikrát, ale ona ... A Moba vydává další sérii od ní! Vždycky, když něco vyjde a já si přečtu jeden díl, mám chuť běžet hned do knihovny a půjčit si další díly (je to druhé vydání), ale vždycky vydržím, tyhle krásky za to stojí.

Tato série se jmenu Svítání (Dawn, což je mimochodem jméno hlavní hrdinky) a zatím vyšly tři díly
  1. Svítání
  2. Tajemství rána
  3. Dítě soumraku
Já vám nevím, ale ty obličeje na obálce to kazí! Ale zase, to vzorování, to jako vždy, zachraňuje. Je to třetí série od VCA, co mám doma a sedí k sobě všechny krásně <3

Svítání
Virginia Cleo Andrewsová

Anotace: Čtrnáctiletá Dawn přichází na novou školu. Poznává okouzlujícího Phillipa Cutlera a začíná žít svůj sen. Konečně může studovat zpěv, prožívá svou první lásku… jenže pak jí umírá matka a její svět se obrací naruby. Záhy přichází další rána. Dawn zjišťuje, že byla jako nemluvně unesena a jejími biologickými rodiči jsou právě Cutlerovi. Dostává se do cizí rodiny, snaží se překonat staré bolesti a od základů si vybudovat svůj vlastní život.

Tajemství rána
Virginia Cleo Andrewsová


Anotace: Dawn opouští rodinné sídlo Cutlerů a přijíždí do New Yorku, kde má studovat na jedné z nejprestižnějších hudebních škol. Ale i tady ji pronásledují pletichy a zášť pramáti Cutlerové. Poznává učitele zpěvu Michaela a zdá se, že s ním přijde konečně i štěstí. Čekají spolu dítě, plánují svatbu a společný život, když Michael zčistajasna zmizí. Dawn znovu zůstává na všechno sama...


Znáte to, klasika, holka jako lusk, hodná, milá, rozhodně v něčem talentovaná, všichni proti ní, zamiluje se, určitě si vezme někoho jinýho, někdo tam umře. Jo, ale vy to budete milovat. Nebo alespoň já rozhodně budu. Tahle autorka je moje slabost. 

A kdopak už jde pomalu čekat na vydání čtyřky?

Žádné komentáře:

Okomentovat