úterý 11. dubna 2017

RC: TEGMINE

Soňa Sirotková    
Tegmine

Tigris, 2016
Počet stránek: 314

Anotace: Zdá se, že Vroni je na světě úplně sama. Nepamatuje si své jméno, odkud přišla, ani co se jí stalo. Nikdo ji nehledá. Vzpomínky se nevrátí po celý dlouhý rok v léčebně. A tak se lékaři rozhodnou pokusit se vrátit jí pamět tak, že ji umístí do malebné Lenory spolu s ošetřovatelkou, která bude předstírat její babičku. Uprostřed šumavských lesů má tedy žít jako obyčejná středoškolačka. Jenže s příchodem Vroni se v poklidné Lenoře odehraje smršť tragických událostí a do života ji vstoupí tajuplný Ben. Je Ben někdo z její zapomenuté historie a přišel jí pomoct, nebo ohrozit na životě? Jsou jeho schopnosti podivuhodným talentem, nebo nadpřirozenou mocí někoho, kdo už možná není lidskou bytostí? 


Kdybych tuhle knížku měla ohodnotit hvězdičkou nebo procenty, tak upřímně nevím. Když jsem do ní šla, říkala jsem si fajn, česká autorka, to se musí podporovat. Anotace vypadala taky lákavě, nakladatelství sice vůbec neznám, takže nemůžu soudit podle předchozí tvorby, jak kvalitní literaturu si berou na triko, ale ok, nevadí. 

Pak jsem začala číst a o můj bože to bylo tak hrozný. Vypadalo to na "špatnej re-make" Stmívání nebo spíš parodii na Stmívání a nevěděla jsem, jestli to autorka myslí vážně nebo co si to s námi hraje. Ale protože mám úchylku, že nemůžu nechat knížku nedočtenou, ať je sebehorší, tak jsem četla dál a trpěla.

Postupem času, nevím, jestli jsem si zvykla na styl psaní, který je hodně young adult a přizpůsobený mladším, nebo to začalo být lepší nebo nevím, ale najednou jsem pochopila u pár věcí, co tím bylo myšleno, jak to bylo myšleno a ehjle, ono to začalo být fakt dobrý!

Takže zmatení jak lesní včela na louce a ok pokračujeme dál. Měla jsem nějaké tipy, jak se to vyvrbí, ale spletla jsem se, naštěstí to bylo ještě lepší a pointa vcelku nečekaná, pak zvrat, když už jsem si myslela, že se blížíme do finále a je jasno, no nebylo. Nebudu vás napínat, nešla jsem spát a dočítala, překvapilo mě to hodně, námět super, provedení pro mě slabší, ale pro mladší věkovou kategorii, pro kterou je to určené, jasná pecka. 

Závěrem shrnutí? První půlka děs, druhá půlka bomba. A určete z toho nějaká procenta? 50 jako průměr? To mi moc nesedí. Nevím no, asi si udělejte názor radši sami. Za mě, určitě půjdu do pokračování, protože mě dost zajímá, co z tohoto příběhu autorka ještě vytáhne. Hlavní mínus? Musíte se dostat k tomu zajímavému, abyste pochopili, proč to do teď bylo tak prapodivné (a to je slabé slovo). Bojím se, že ne každý má takovou výdrž. Pokud to ale překonáte, dál se vám to líbit bude, vážně.

9 komentářů:

  1. Nějak jsem takové hodnocení čekala. :D Ani nevím, proč...

    OdpovědětVymazat
  2. :-D To je docela vtipná recenze, po prvních dvou odstavcích jsem si říkala, ok, tohle číst nebudu, a ke konci jsem změnila názor na -
    dobře, tohle by stálo za přečtení. Trochu mě děsí, jak je snadné mě přesvědčit :-D Ale už jen z toho důvodu, že to napsala česká autorka tomu dám šanci, protože českým autorům fakt fandím :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, tak ke knize se asi nedostanu, a to záměrně :D ... Některé knihy by prostě neměly vycházet. Nebo by měly zůstat na wattpadu či podobných serverech a nechat je dozrát.
    Díky za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvěle napsaná recenze :) Knížku jsem viděla u nás v knihovně, na zkoušku nakoukla na první kapitoly a odložila ji s tím, že to je jako Stmívání :D No možná, jsem si ji měla nechat a vydržet to, šanci jí příště dám :)

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavá recenze. Pravděpodobně ale tuto knihu nechám nedotčenou :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  6. Kiežby som aj ja mala také sebapresvedčenie dočítať knihy, pri ktorých trpím. Ja väčšinou prejdem radšej k inej a potom sa skúšam vrátiť. Ale super recenzia :)

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkná recenze, opravdu! M¨ně se stává docela často, že první půlka knihy je příšerná, ale druhá mě zase mile překvapí :)

    OdpovědětVymazat
  8. Skvelá recenzia, na knihu som zvedavá :)

    OdpovědětVymazat
  9. Nemám ráda upíří cokoliv a podobné příběhy, nejsem cílovka pro YA... a přesto se mi Tegmine moc líbilo :) Něčím si mě prostě získalo :) I na tu Šumavu jsem se jela podívat! :D
    http://www.janamalakova.cz/

    OdpovědětVymazat