úterý 19. července 2016

RC: UNIVERZITA VÝJIMEČNÝCH, MATNÉ ZLATO, ISIS KNĚŽKA NOCI - MINIRECENZE

Univerzita výjimečných - Zkouška
Joelle Charbonneau

Nakladatel: Fragment
Série: Univerzita výjimečných (1.díl ze 3)
Rok a měsíc vydání: 2016/06
Počet stran: 304

Anotace: Hunger Games byly skvělé, tahle série je však výjimečná! New York Times Bestseller přeložený do 14 jazyků! Cia právě ukončila střední školu a napjatě očekává, jestli bude vybrána do celostátního programu pro nejnadanější studenty. Pouze oni totiž mohou studovat na univerzitě v Tosu a pomáhat obnovit válkou zničenou zemi. Musí však obstát v testování, kterým projdou jen ti opravdu výjimeční. Cia tu šanci dostane. Těsně před odjezdem se jí otec svěří s útržky děsivých vzpomínek, které má na testování on. Radost z úspěchu vystřídají strach a nejistota. Cia začíná tušit, že ji čeká tvrdá zkouška, ve které nepůjde jen o znalosti, ale i o to dobře se rozhodovat a správně odhadnout lidi. Když opouští město, v uších jí zní otcova zoufalá rada: „Cio, nevěř vůbec nikomu“. Hlavou víří pochybnosti, zda rozhodnutí vydat se do Tosu bylo správné a zda se ještě někdy vrátí domů…

Matné zlato
Virginia Cleo Andrewsová

Nakladatel: Moba
Série: Ruby (5.díl z 5)
Rok a měsíc vydání: 2016/06
Počet stran: 352

Anotace: Začarovaný kruh se uzavírá. V poslední části slavné románové ságy se přeneseme na samý počátek dramatických událostí, do doby mládí Gabrielle Landryové – matky Paula a dvojčat Ruby a Gisselle. Život krásné dívky, nevinné stejně jako příroda v milované zátoce, poznamená krutý a nečekaný střet se světem plným lží, přetvářky a moci peněz. Zasažena krutou realitou se Gabrielle propadá do osamělosti a apatie, okolní svět ji zcela přestává zajímat. Z letargie procitá, když se bláznivě a bezhlavě zamiluje...

Isis, kněžka noci - Ve spárech satanské sekty
Karin Jäckel

Nakladatel: Alpress
Rok a měsíc vydání: 2016/01
Počet stran:  288

Anotace: Zdánlivě spořádaná domácnost učitelky a zahradníka skrývá hrůzné tajemství: patří k satanské sektě Sethova rodina. Jejich dcerka Isis je vyvolená stát se Sethovou nevěstou, jeho nejvyšší kněžkou. Od malička ji zneužívají a týrají – a Isis musí pod pohrůžkou smrti mlčet. Šokující příběh poodhaluje zvrácený život v sektě, kde zlo se vydává za dobro a dobro za zlo.


UNIVERZITA VÝJIMEČNÝCH

U všech dystopií bude teď už problém, že to lidi budou k něčemu přirovnávat. Je už asi jen hodně málo nápadů, které nikoho nenapadli, které nikdo nenapsal. A tak jsem přistupovala i k této knížce. Postupem čtení mi to připomnělo Divergenci, Adaptaci a Hunger games. Od každé z nich to má něco, ale pořád si to nechává i svoji část. Já dystopie vcelku můžu, takže jsem to brala hodně s nadhledem a nechtěla si ji už předem kazit. A nakonec jsem byla vcelku spokojená. Jasně, připomíná to i něco dalšího, ale jak jsem už řekla, to asi bude už všechno. Ale i tak se mi to četlo hodně příjemně, přineslo to pár nových nápadů, bylo to příjemně napínavé a navnadilo mě to na přečtení pokračování. Navíc, já a studium na univerzitě, to jsem musela mít, znáte mě. I když ta univerzita je vcelku hodně pseudo ...

MATNÉ ZLATO

Poslední díl pentalogie mé oblíbené autorky. A opět nemůžu moc přijít na to, proč mám Virginii C. Andrews tak ráda. Vždyť je to dost podobné Květům z půdy, předchozí sérii, udržuje stejné nápady, píše stejným způsobem ... Ale prostě ji zbožňuji! To, jak dokáže své hlavní hrdiny vykoupat a vymáchat a vytřít každou bolest a možné trápení, co se jen v okolí naskytne, aby jim v další kapitole zajistila lásku / svatbu / dítě / megaštěstí a vzápětí je podvedla / rozvedla / zabila mě nikdy nepřestane fascinovat. Bolest je tu fakt bolestivá a radost je tu skutečně radostná. A stále se mi nechce věřit, že je to už druhé vydání a knihy celkově jsou už dost staré, není to na nich vůbec nijak poznat. 

ISIS, KNĚŽKA NOCI

Tady mě zaujala tematika uctívání ďábla, týrání dětí, sexuální orgie a ostatní "libůstky" co anotace nabízí. Trochu mě zklamal způsob vyprávění, autorka hodně přeskakuje a celé je to vyprávěno z pohledu dospělé osoby, jako že z minulosti. Kdyby se kniha odehrávala teď a tady, věřím, že by to působilo autentičtěji a živěji. I když na druhou stranu, co by mělo působit autentičtěji a živěji než vyprávění osoby, která to skutečně všechno prožila (sepsáno novinářkou).

9 komentářů:

  1. moc pěkné recenze :) nejvíce mě snad zaujala ta knížka od Virginia Andrewsová- Matné zlato, jelikož od této autorky jsem již četla všechny díly Květy z půdy a knižky mě velice zaujali, hlavně jejím psaním a jak svým postavám hodně kolikrát i zavařila a tak jsem s autorkou a hlavními hrdiny proživala každý moment v knížce, určitě zkusím i tuto. :) moc děkuji za tip :) www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Četka jsem jen Univerzitu Výjimečných, ale to "okopírování" Hunger games mě opravdu mrzelo, a to, že už bylo napsáno hodně knih a najít nový námět je těžké, autorku prostě neomlouvá.
    Na druhou stranu ale také přinesla do příběhu i něco svého :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mám v plánu Univerzitu výjimečných. Jsem na ni hodně zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  4. Máš pravdu, v dystopiích je hodně těžké mít originální nápad, který by nepřipomínal alespoň jednu z tebou zmíněných sérií. Ale i tak se na Univerzitu výjimečných poměrně těším, zajímá mě jak to autorka pojala :)

    OdpovědětVymazat
  5. Matné zlato se mi strašně líbilo dle anotací, ale vzhledem k tomu že navazuje na jiné knihy, musím začít jinou knihou :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
  6. Znam akorat Univerzitu, ktera mi prisla jako prumerna, nebo lehce nad. Ale ne nijak skvela. Doufam, ze s dalsim dilem to bude mnohem lepsi... :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Super recenze... nalakala si me na Matne zlato! Takove knihy mam rada, takze dekuji za tip!

    OdpovědětVymazat
  8. Mě nejvíce oslovila kniha Matné zlo! Téma je víc než lákavé a hlavně zajímavé. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Do Zkoušky bych se pustila, ale odrazuje mě, že se jedná o dystopii :)

    OdpovědětVymazat