sobota 8. listopadu 2014

ERIC AXL SUND - KŘTINY HLADOVÉHO OHNĚ

Ve čtvrtek 6.11. jsem se zúčastnila pokřtění Hladového ohně, druhého dílu plánované trilogie z pera dvojice Erik Axl Sund. Snažila jsem se hodně zapisovat a fotit, abych vám mohla napsat co nejvíce informací. Tak tedy. 


Akce začínala chvíli po půl páté v salonku Krásných ztrát v centru Prahy. Dorazila jsem o půl hodiny dříve, abych si mohla sednout pěkně dopředu a hezky viděla na oba fešáky. Ti přišli přesně na čas, objednali si pivečko a mohli jsme začít.


Přítomni byli: Věra Holá - četla ukázku z knihy, Jakub Kohák - kmotr knihy, Martina Bekešová - redaktorka knihy, Irena Vlčarová - tlumočnice anglického jazyka, Markéta Daxnerová - za Euromedii. A samozřejmě Hanak a Jerker. 

Nejdříve jsme si pustili videoklip I love you baby, hoši totiž jsou původem hudebníci a tento klip je z jejich produkce. Pak jsme si představili všechny zúčastněné, zatleskali jim a podívali je ještě na videoupoutávku k Vraní dívce. Následně se Markéta Daxnerová ptala a účastníci odpovídali.

Mimo jiné jsme se dozvěděli:
  • Jak se spolupracuje ve dvou? Prý každý napíše část knihy a pak si je navzájem přepisují. Proto jako autora uvádí Erika, protože to je prostředník mezi nimi, nepíše to ani jeden, ani druhý, píše to někdo mezi. Jinak se prý nedohadují a nehádají, každý jsou úplně jiný a tak se nějak vždy porovnají.
  • Zda se chtějí někdy vrátit k hudbě? Ano, rádi by se opět někdy pověnovali umění.
  • Další díla? Série Melancholie, opět trilogie, ale knihy na sebe nebudou navazovat, každá na jiné téma.
  • Jak se poznali? Žili na stejném místě v malé komunitě, kde se každý zná s každým. Když Hakan poprvé uviděl Jerkera, byla to prý láska na první pohled a měl okamžitě chuť ho políbit. Jerker na to reaguje, že když se poprvé potkali, Hanak byl tak opilý, že si to vůbec nemůže pamatovat :)
  • Oba jsou moc rádi, že se u nás zachovala původní obálka. Nakreslil ji jejich "Josef Lada", takže si umíte představit, jak je to kontroverzní, když malíř krajinek nakreslí tohle, no však víte, jak vypadají obálky. A rarita - v Rusku nechali původní obálky, ale holčičku na Vraní dívce oblékli do červených šatiček, aby nepobuřovala. No vtipné.
  • Hakan je také umělec a proběhlo několik jeho výstav.

Po přečtení ukázky, rozhovoru s kmotrem a redaktorkou knihy se již mohlo vesele křtít. Ale pozor, kniha se nepolévala :) Autoři se pak nechali fotit a nakonec autogramiáda. 


Já dostala obě knihy jako novinářský recenzní výtisk, tak jsem byla šťastná jako blecha a nechala si samozřejmě oba podepsat i s věnováním. V jedné mám "Nice to meet you in Prague" a ve druhé je něco originálním jazykem pánů, takže si nejsem moc jistá, co tam je, ale rozluštila jsem slovo "bok", předpokládám, že je to jako book, ale nevím no :-D A pak už jsem musela běžet domů na autobus. 


Přiznám se, že jsem knihy ještě nečetla, ale rozhodně jsem o nich slyšela, četla o nich a zajímala se o ně. Chtěla jsem si to tehdy koupit hned, jak Vraní dívka vyšla, vůbec nevím, proč k tomu nedošlo. Každopádně teď to hodlám napravit a vážně moc se na to těším. Psychoknížky, to je přesně něco pro mě! 

Žádné komentáře:

Okomentovat